„V terénu máme od pondělí 6. února od 17 hodin nepřetržitě 24 hodin denně veškerou techniku určenou k chemickému i inertnímu posypu. Kromě toho provádíme periodicky se opakující ruční posyp chemickými materiály především autobusových zastávek a nástupních ostrůvků přechodů pro chodce. Vyčleněné pracovníky jsme posílili v inkriminovaných časech i o zaměstnance z jiného provozu, kteří prováděli posypy autobusových zastávek a přechodů pro chodce v městských částech Lískovec, Chlebovice, Skalice a Zelinkovice – Lysůvky. Dá se konstatovat, že podmínky se blížily kalamitní situaci. Udělali jsme opravdu vše pro to, aby chodníky, které máme v rámci Plánu zimní údržby ve správě, byly co nejdříve schůdné. Posypovou solí jsme následně ošetřovali na požadavky několika občanů i některé chodníky, které nejsou zahrnuty do plánu zimní údržby, a často jsme museli přistoupit i k ručnímu posypu, protože se technika kvůli špatně parkujícím vozům na chodníky nedostala nebo by hrozilo, že by je při průjezdu poškodila, což nám dlouhodobě ztěžuje samotný výkon. K neprospěchu bylo i to, že v úterý a ve středu, kdy se teploty pohybovaly v rozmezí -3 až -7 st. C, začalo v nočních hodinách pršet, padat mlha nebo jemně sněžit,“ řekl Jaromír Kohut z technických služeb s tím, že od pondělního večera až do čtvrtečního rána bylo v rámci údržby chodníků a místních komunikací použito na 170 tun chemického posypového materiálu (což je téměř 17 % z celkové průměrné roční spotřeby) a také zhruba 70 tun inertního materiálu.
„Stejně jako v jiných městech i my jsme zaznamenali kritiku na údržbu chodníků. Všechny hlavní chodníky v majetku města, i ty na sídlištích, však byly posypány v limitu, který je stanoven v plánu zimní údržby. Technické služby disponují určitým počtem techniky a lidí, nemůžou být v jeden čas všude. Pokud by to tak mělo být, pak bychom museli nakoupit další techniku a přijmout armádu dalších lidí, což by znamenalo nejen zvýšené, ale i nadbytečné náklady, protože po opadnutí kalamitní situace by stroje stály v garážích a pro lidi by nebyla práce. Co se týká rozsahu udržovaných chodníků, není v našich možnostech, už i kvůli výše zmíněným kapacitním důvodům, ošetřit je všechny. Některé chodníky nejsou v majetku města a některé, i když v majetku města jsou, tak podle zákona nespadají do komunikací, které město musí udržovat. Jsou to zejména chodníky vedoucí ke vchodům panelových domů,“ uvedl náměstek primátora Karel Deutscher.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV