Hradec Králové: Nastupte si. Bez schodů a více dveřmi

14.09.2011 8:19

První z nových krátkých nízkopodlažních trolejbusů pro královéhradeckou městskou hromadnou dopravu projel dnes branami dopravního podniku. Zářijová dodávka šestice trolejbusů je další etapou obměny vozového parku uskutečněné s podporou evropských peněz. Jedenáct nových trolejbusů v kloubovém provedení vozí cestující už od dubna, první krátký trolejbus typu ŠKODA 30Tr - SOR vyjede do zkušebního provozu s cestujícími v příštím týdnu.

Hradec Králové: Nastupte si. Bez schodů a více dveřmi
Foto: hradeckralove.org
Popisek: Pohled na historické náměstí v Hradci Králové

Dopravní podnik si od nových vozů kromě vyššího komfortu pro cestující slibuje také úspory. Nové vozy jsou oproti těm stávajícím lehčí, a tím pádem i úspornější. „Ze zkušeností z provozu nových typů kloubových trolejbusů už víme, že náklady na jejich provoz jsou nižší než u předchozích, navíc jsme ušetřili na údržbě vozů za půl roku více než 0,5 mil Kč nákladů na náhradních dílech," upozorňuje ředitel dopravního podniku Miloslav Kulich.

Nové vozy se mohou pochlubit nižší vnější a vnitřní hlučností, interiér je vybaven novými typy sedadel s výraznou potahovou látkou, takže i vzhled interiéru je atraktivnější. Cestující možná překvapí, že stejně jako nové kloubové trolejbusy, mají i krátké verze jedny dveře navíc, tedy čtvery. Pro pasažéry tak vzniknou lepší podmínky pro nástup a výstup a rychlejší odbavení. Nejvzdálenější dveře z pohledu řidiče mají zajištěn monitoring kamerou.

„Fakt, že všechny nové trolejbusy jsou nízkopodlažní, už bereme jako standard. Trolejbusová trakce je od letoška v Hradci Králové již 100% nízkopodlažní a zásadním způsobem zlepšuje kvalitu městské hromadné dopravy především pro osoby se zdravotním a pohybovým postižením," vysvětluje dopravně-technický náměstek ředitele Vladimír Pejřil. V republikovém měřítku je královéhradecká hromadná doprava v nízkopodlažnosti na špičce.

S novými vozy zavedl u trolejbusů v dubnu dopravní podnik také nový systém otevírání dveří. Cestující si otevírají dveře při nástupu i výstupu sami pomocí viditelně označených tlačítek.
Postupná obměna trolejbusů je realizována v rámci projektu Obnova vozového parku trolejbusů, spolufinancovaného z Regionálního operačního programu NUTS II Severovýchod. Dotace na celkem 31 kusů trolejbusů v letech 2011 až 2013 dosahuje cca 120 mil. Kč z celkové částky na projekt 332 milionů korun. Do roku 2013 pořídí město ještě dalších 14 vozů.

Typ trolejbusu: ŠKODA 30Tr - SOR

Základní technické údaje:
Hmotnost pohotovostní: 10 495 kg  ± 3 %
Max. hmotnost připadající na přední nápravu: 5800 kg
Max. hmotnost připadající na zadní nápravu: 11 500 kg
Hmotnost plně obsazeného trolejbusu: 17 300 kg
Počet míst k sezení: 32
Počet  míst k stání: 62
Počet míst celkem: 94
Počet stání pro invalidní vozík: 1
Maximální šířka skříně trolejbusu: 2 550 mm
Výška trolejbusu se spuštěnými sběrači:3 400 mm
Délka trolejbusu přes nárazníky: 12 180 mm
Délka skříně trolejbusu: 12 180 mm
Rozvor náprav trolejbusu:6180 mm.


Magdaléna Vlčková
tisková mluvčí MmHK

Další zprávy z Hradce Králové čtěte ZDE

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Hradeckralove.org

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Plzeň: Po čtvrt století opět ožívá druhé patro litické školy

19:27 Plzeň: Po čtvrt století opět ožívá druhé patro litické školy

Litické děti opět budou stoupat po schodech do druhého patra školní budovy v Přeučilově ulici. Ve čt…