„Hlavním smyslem vybudování inteligentního dopravního systému je zajištění bezpečnější a plynulejší dopravy ve městě. To zajistí chytré zařízení, které bude reagovat na aktuální dopravní situaci a uzpůsobí podle toho světelné řízení křižovatek. V případě tvorby kolon může například prodloužit zelený signál na křižovatkách ve frekventovaných lokalitách, aby z ucpaného místa rychle odjelo co nejvíc aut. To bude využitelné třeba v dopravních špičkách,“ vysvětluje primátor města Alexandr Hrabálek. Další plány počítají třeba s řízením dopravy o svátcích a před Vánoci v okolí obchodních center a podobně.
„V současnosti je z 34 světelně řízených křižovatek stavebně dokončeno deset. Pokud jde o přechody pro chodce, kterých se projekt týká, tak hotové jsou tři ze čtyř. Stávající stav na křižovatkách je jakýmsi mezistupněm, který dovoluje zhotoviteli odladit jednotlivé kroky směřující k plnému nasazení inteligentního řízení dopravy v Hradci Králové,“ přiblížil postup prací náměstek primátora pro investice Jiří Bláha. Pevně nastavená takzvaná zelená vlna, na kterou byli motoristé ve městě zvyklí, už tedy nefunguje. Postupně ji však nahrazuje nová zelená vlna reagující mimo jiné na aktuální intenzitu dopravy a potřeby průjezdu křižovatkami, a to včetně vozidel MHD a záchranných složek. Takto zkoordinované už jsou od poloviny prosince semafory na hlavním tahu na silničním okruhu v úseku od Rašínovy třídy (Hradubická) přes křižovatky s ulicemi V Lipkách a Gočárovou třídou až po křižovatku s třídou Karla IV. Jedná se tedy o celou Střeleckou ulici. Takový systém fungování zelené vlny se bude následně rozšiřovat i na další páteřní komunikace ve městě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV