Hradec Králové zahájil likvidaci cyklovraků

14.10.2021 8:35 | Tisková zpráva

Po prázdninách zahájilo město Hradec Králové mapování cyklovraků a kol, o která již delší dobu nejeví jejich majitelé zájem. Nacházejí se na veřejném prostranství, kde zabírají parkovací místa a ubírají na atraktivitě veřejného prostranství. Město vraky rozdělilo podle technického stavu na několik kategorií, podle nich pak bude postupně probíhat jejich odstranění. Vedle tohoto projektu se město stále intenzivně věnuje projektu odstraňování autovraků, který byl zahájen na jaře letošního roku.

Hradec Králové zahájil likvidaci cyklovraků
Foto: hradeckralove.org
Popisek: Pohled na historické náměstí v Hradci Králové

„Chtěli jsme navázat na projekt odstranění vraků po městě, na jaře jsme začali s autovraky, nyní k tomu připojujeme ještě kola. V posledních týdnech jsme mapovali cyklovraky a dlouho stojící nepoužívaná kola, která se nachází na veřejném prostranství, nejčastěji u stojanů, stromů nebo také veřejného osvětlení. Evidováno máme téměř padesát takových kol, skutečné číslo ale může být ještě o něco vyšší,“ říká náměstek primátora pro oblast správy majetku města Pavel Marek.

Město tato kola rozdělilo do tří kategorií, podle kterých budou postupně odstraňována. Do první (cyklovraky 0. kategorie) jsou zařazena kola, ze kterých zbylo jen torzo, musí být umístěno na městském pozemku a je připoutáno k městskému mobiliáři. Cyklovrak spadající do této kategorie se nachází například v Palackého ulici.

Do druhé oblasti (cyklovraky 1. kategorie) spadají vraky, které jsou evidentně nepojízdné (rám bez jednoho kola, rám bez řídítek, prázdné duše, zdeformovaná kostra, atd.) a nachází se na městském pozemku minimálně šest měsíců. Tyto vraky zanechali jejich majitelé v nejčastějších případech před halou hlavního nádraží a v prostoru terminálu městské hromadné dopravy. „Seznam těchto vraků se chystáme v druhé polovině října zveřejnit, aby se k nim majitelé mohli přihlásit. Pokud k ničemu takovému nedojde, budeme je muset z veřejného prostoru odstranit a budou předány Hradeckým službám v rámci projektu Re-use,“ doplňuje náměstek Marek.

Do poslední kategorie (cyklovraky 2. kategorie) jsou řazena kola, která jsou sice pojízdná, ale již dlouhou dobu nejsou majitelem využívána a opět se nachází na městském pozemku a jsou připoutána k městskému mobiliáři. Takových se po městě nachází nejvíce, zhruba čtyři desítky. Nyní běží lhůta jednoho roku, v rámci které mají majitele čas a možnost se o ně postarat. Po jednom roce budou kola řešena jako nalezená a předána na odbor vnitřních služeb do sekce Ztráty a nálezy. Po uplynutí zákonné lhůty budou tato kola zlikvidována nebo nabídnuta veřejnosti obdobně jako nalezená kola v rámci aukce.

Vedle odstraňování cyklovraků stále běží projekt v rámci kterého jsou likvidovány autovraky po městě. Během léta se městu podařilo úspěšně odstranit více než dvacet takových vozidel. Další téměř dvě stovky vozidel byly na základě výzvy z magistrátu města odstraněny svými majiteli. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

Důchodová reforma

Tvrdíte, o důchodové reformě jednáte i s laickou veřejností. Jak? Kde? Jsem si ničeho takového nevšiml. A myslíte, že má smysl schvalovat něco, na čem se aspoň z větší části neshodnete s opozicí? K čemu reforma, kterou jiná vláda zase zruší, což už se stalo? Nebylo třeba chybou, že jste s opozicí ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Plzeň: Demolice hlavní budovy Carimexu

13:05 Plzeň: Demolice hlavní budovy Carimexu

V úterý 7. května odstartovaly bourací práce na hlavní budově Carimexu známého také jako Skleněné pe…