„Je nám jasné, že rekultivaci cihelny je třeba dokončit. Posouzení vlivu na životní prostředí je však podle nás nezbytné zejména s ohledem na dopravní zátěž, hluk a prašnost,“ uvedl starosta Tomáš Opatrný.
Společnost Biotrend Morava chce dokončit probíhající první etapu sanace a likvidace vytěženého ložiska a na ni navázat druhou etapou. Ročně by do cihelny chtěla navézt maximálně 440 tisíc tun materiálu, projektovaná denní kapacita zařízení činí 2000 tun. Zemina, kamení, hlušina a cihly by měly být naváženy nákladními automobily. „Klíčové je stanovení trasy, kudy nákladní automobily budou jezdit. Chceme s majitelem důlních práv jednat o odvedení této dopravy mimo centrum města s využitím zpevněných polních cest umožňujících napojení na dálnici,“ doplnil Opatrný.
Báňský úřad rozhodl o povolení hornické činnosti v cihelně v roce 2001, kdy povolil její zavážení zeminou, kamením a hlušinou. Nyní Biotrend Morava k těmto materiálům navrhuje doplnit i cihlu. Městský úřad ve svém stanovisku ke zjišťovacímu řízení, které zpracovala ekoložka města Marcela Čekalová, požaduje z tohoto důvodu transparentní kontrolu naváženého materiálu. Lidé i vedení města se totiž opakovaně postavili proti pokusům zavážet cihelnu látkami, které by mohly negativně působit na životní prostředí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV