Prvním bodem byla debata o uzavření Revoluční ulice pro automobilovou dopravu v rámci revitalizace Soukenného náměstí. S vytvořením pěší zóny v Revoluční počítá i původní projektová dokumentace rekonstrukce náměstí. V letošním roce se ale objevily připomínky obchodníků v Revoluční a na Soukenném náměstí, kteří požadují zachování průjezdnosti. Proto ještě nepadlo definitivní rozhodnutí, zda po opravách, které skončí v závěru letošního roku, nechat Revoluční průjezdnou či nikoliv.
Podle sčítání dopravy, které provedla městská policie, projede Revoluční ulicí cca 1 000 vozidel denně. O víkendových dnech je to cca 400 aut. Na základě směrového dopravního průzkumu, který byl prováděn odborem hlavního architekta v dopoledních hodinách v pátek 27. dubna, bylo zjištěno, že 87 % aut, která do prostoru Soukenného náměstí vjedou Revoluční ulicí v podstatě ihned odjíždí Barvířskou nebo Širokou ulicí pryč. Během dvou hodin průzkumu byl na křížení s Pražskou u OD Baťa napočítán průjezd cca 400 vozidel a prošlo zde cca 2 000 chodců (na křížení s Revoluční ulicí). Všechna parkovací místa byla obsazena a lze tedy přepokládat, že vozidel by v oblasti zůstalo více, pokud by měla kde zaparkovat.
Členové komise vyslechli údaje o dopravním zatížení i se závěrem dopravního specialisty odboru hlavního architekta Vladislava Rozsypala, že uzavřením Revoluční ulice pro automobilovou dopravu nehrozí v okolí rapidní nárůst dopravy ani dopravní kolaps.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: liberec.cz