Jeho posláním bude restart destinačního managementu a efektivní rozvoj cestovního ruchu v regionu. Na založení se Litoměřice budou podílet společně s městem Ústí nad Labem a Ústeckým krajem. O definitivním vzniku spolku proto rozhodnou ještě zmíněná zastupitelstva – krajské zasedání proběhne 23. června, zastupitelé Ústí nad Labem budou rozhodovat 30. června.
Předpokládaný termín zahájení činnosti destinační společnosti je od letošního září, přičemž sídlit má v prostorách nově vznikajícího Kulturně kreativního centra v Litoměřicích.
Na financování činnosti se budou zakladatelé podílet v poměru odpovídajícím jejich velikosti a významu. Výše základního členského příspěvku pro rok 2025 činí ze strany města Litoměřice 500 tisíc korun. Stejnou částku vloží i město Ústí nad Labem, Ústecký kraj přispěje dvěma miliony korun.
Měl Izrael právo udeřit na Írán?Anketa
Cílem nově vznikající společnosti je vytvořit stabilní a profesionální strukturu pro koordinaci a rozvoj cestovního ruchu v oblasti Českého středohoří. Nový spolek naváže na činnost zaniklé destinační agentury, která před dvěma lety vyhlásila insolvenci. Její závazky následně převzala Regionální rozvojová agentura Ústeckého kraje.
Právní forma spolku a jasně vymezená pravidla spolupráce mají zajistit větší stabilitu, transparentnost i dlouhodobou udržitelnost.
Starosta Litoměřic Radek Löwy připomněl, že zakladateli původní agentury byli město Litoměřice, Ústecký kraj a litoměřické biskupství, roční příspěvek města tehdy činil 800 tisíc korun.
„Na rozdíl od původní agentury, která byla obecně prospěšnou společností, právní forma nově zakládaného spolku umožní vstup i dalším zájemcům z řad obcí a měst, ale i firem a profesních organizací. Předpokládáme, že jakmile začne spolek fungovat, budou přijímáni i další členové, kteří už projevili zájem, například města Terezín či Lovosice,“ uvedl starosta s tím, že město se zatím zavazuje k tomu, že bude členem spolku po dobu pěti let. Po stejnou dobu má také garantovaná místa v dozorčí a správní radě.
Oblast Českého středohoří má výrazný turistický potenciál, který však není plně využitý – mimo jiné kvůli roztříštěné komunikaci a absenci koordinace mezi jednotlivými subjekty. Nově vznikající spolek se proto zaměří nejen na marketing a propagaci regionu, ale i na tvorbu turistických produktů, zajištění kvalitních služeb pro návštěvníky a efektivní čerpání dotačních prostředků.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV