Vedení města tam proto chce v letošním roce vybudovat úsekové měření rychlosti. To známe například z ulic T. G. Masaryka, J. E. Purkyně a Moravská. Projíždějící motoristy se tímto opatřením podařilo donutit, aby dali nohu z plynu a dodržovali platné rychlostní limity. „To očekáváme i zde, v radě města jsme diskutovali, zda při spuštění úsekového měření ponechat třicítku nebo padesátku. Nebyl na to jednotný názor, proto požádáme členy dopravní komise o odborné stanovisko. Nicméně platí, že na Zahájské úsekové měření chceme pro zvýšení bezpečnosti vybudovat. U škol, nemocnice a na hlavním tahu na Svitavy se to podařilo,“ vysvětluje současný stav místostarosta Radomil Kašpar.
Při zvyšování bezpečnosti v této lokalitě se však radnice nechce spoléhat pouze na radary, proto úředníci jednají s distributorem elektřiny a plynu ČEZ. Město se snaží o to, aby plánované rekonstrukce elektrického vedení ČEZ realizoval dříve. V současnosti se s nimi počítá na rok 2023. Jejich dřívější dokončení by městu umožnilo rekonstrukci vozovky a předělání chodníků. „Stále tam však narážíme na to, že část pozemků, kudy by měl vést nový chodník, nejsou v majetku města. Proto chceme znovu jednat i s majiteli a ve spolupráci s ČEZem situaci konečně vyřešit,“ dodává místostarosta.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV