Loď se začala stavět na jaře tohoto roku. Její trup je podobný jako trup již stávající lodi Kordulky. Zbylé části navrhl dle požadavků kapitána Šimona Pelikána architekt Josef Mrázek. Truhlářské práce probíhaly nedaleko Olomouc a započaly 12. června. Loď váží necelých 6 tun a měří 10 metrů. Je vybavena toaletou, barem či modulovanými skládacími lavicemi. Pojme 12 pasažérů, kteří se, stejně jako u druhé lodi, mohou na plavby zaregistrovat prostřednictvím webových stránek (ZDE).
Na palubě je čeká oproti Kordulce odlišný výklad – je zaměřený na olomoucké baroko. I trasa bude jiná – povede od přístaviště pod Klášterní Hradisko a zpět k Salzerově redutě (Císařsko-královská olomoucká pevnost). Tam se loď otáčí a pluje zpět do přístavu. Plavba trvá cca 45 min. Kromě vyhlídkových plaveb poskytne zázemí i různým akcím, oslavám či setkáním – k tomu účelu slouží vnitřní, zastřešený „salonek“.
Dle slov kapitána Šimona Pelikána, je nová loď, kterou si postavil, jeho splněným snem. Měl ale i praktické důvody: „Rozhodl jsem se pro ni proto, abych mohl navýšit kapacity plaveb. Ať už se jedná o školní výlety, zájezdy či plavby pro olomouckou veřejnost. Všem jsem chtěl dopřát větší komfort a chtěl jsem také oživit řeku a život kolem přístaviště.“ Bez finanční pomoci by to vše však šlo mnohem obtížněji, jak Šimon Pelikán dodává: „ Za to, že se to vše vůbec mohlo povést, patří mé velké díky městu Olomouc a Olomouckému kraji. Finanční podporu jsem získal i díky sponzorům a partnerům, kterým také děkuji.“
V současné chvíli probíhají plavby ve zkušebním provozu, protože Plavby Olomouc čekají na přidělení evidenčního čísla. Je však jen otázka dní, než loď vypluje na svou první oficiální jízdu s výkladem.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV