„Na polovinu září jsme připravili dvě veřejná projednání s odborným výkladem zpracovatele a dáváme všem možnost se k návrhu vyjádřit. Oproti původnímu harmonogramu máme asi půlroční zpoždění. Na vině však není jen pandemie, ale zejména složitá jednání. Jak se dlouhodobě ukazuje, doprava a udržitelná mobilita je strategické téma a my sami jsme si potřebovali vytvořit dostatečný prostor pro nalezení řešení napříč koaličními stranami zastoupenými ve vedení města,“ objasnil primátor Mirek Žbánek.
Návrh nové parkovací politiky města Olomouce je navržen pro tři období, do roku 2023, do roku 2030 a do roku 2050. Vychází z analýzy současného stavu, podporuje vyvážený rozvoj všech relevantních druhů dopravy a podporuje udržitelné druhy dopravy, v souladu s Plánem udržitelné městské mobility Olomouce. Jedním z důvodů, které vedly k rozhodnutí o nutnosti pořízení tohoto strategického dokumentu, jsou problémy s parkováním na sídlištích. Ta byla v Olomouci budována převážně v 70. a 80. letech minulého století pro zcela odlišný stupeň automobilizace. Dalším důvodem pro vypracování strategie jsou specifické podmínky v centru města a jeho nejbližším okolí. „Problémy se dlouhodobě projevují zejména na hranici zóny placeného parkování, kde nechává auta velké množství řidičů, kteří míří do centra a nechtějí za parkování platit. Z toho vzniká obrovský přetlak parkujících aut v ulicích blízko centra a s tím logicky i nespokojenost rezidentů,“ vysvětluje primátor Žbánek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.