Plzeň: Město chce zlepšit elektronizaci vybraných služeb veřejné správy

14.10.2022 11:07 | Tisková zpráva

Zvýšit dostupnost informací Magistrátu města Plzně a úřadů městských obvodů směrem k občanům prostřednictvím elektronické úřední desky a informačních panelů, vytvoření jednotného systému přípravy podkladů, řízení jednání, hlasování a generování a publikování výstupů z jednání zastupitelstva. To jsou jedny z mnoha cílů, které chce město zlepšit v oblasti elektronizace vybraných služeb veřejné správy.

Plzeň: Město chce zlepšit elektronizaci vybraných služeb veřejné správy
Foto: plzen.eu
Popisek: Plzeňská radnice

„Máme připraveno několik cílů, kterými chceme posunout komunikaci úřadů směrem ke klientovi, tedy občanovi, ale také nastavit lepší procesy v rámci úřadů. V rámci elektronizace vybraných služeb veřejné správy s cílem integrace elektronických služeb a opatření vedoucí k intenzivnímu využívání existujících bezpečných systémů elektronické identifikace se chceme ucházet o dotace v rámci Integrovaného regionálního operačního programu 2021–2027 v 9. výzvě IROP – eGovernment,“ uvedl náměstek pro oblast ekonomickou, bytovou, sociální začleňování a nakládání s majetkem města David Šlouf.

Zastupitelstvo města proto schválilo podání žádosti o podporu jménem Správy informačních technologií města Plzně. „Schválili jsme předfinancování projektu ve výši 100 procent, to je maximálně ve výši 23,5 milionu korun včetně DPH, které bude kryté prostředky z Fondu města Plzně pro kofinancování dotovaných projektů v případě přidělení dotace. Zároveň jsme schválili blokaci ve Fondu ve výši 3,53 milionu korun určenou na spolufinancování tohoto projektu,“ vysvětlil náměstek David Šlouf.

Anketa

Jste ještě schopni zajistit si dostatek kvalitního jídla?

16%
hlasovalo: 16316 lidí

Cílem je zvýšit dostupnost informací Magistrátu města Plzně a úřadů městských obvodů směrem k občanům prostřednictvím elektronické úřední desky a informačních panelů s permanentně dostupnými informacemi na frekventovaných místech. „V současnosti jsou elektronické úřední desky nasazeny jen na několika místech. Nejsou pokryty všechny úřady a řešení je nejednotné,“ popsal náměstek David Šlouf.

Město chce také vytvořit jednotný systém přípravy podkladů, řízení jednání, hlasování a generování a publikace výstupů z jednání zastupitelstev jako aplikační podpory výkonu mandátu zastupitelů města Plzně a zastupitelů městských obvodů. Stávající programy na podporu podkladů, řízení jednání a hlasování jsou již nevyhovující jak z hlediska funkcionality, tak i z bezpečnostního hlediska. Je potřeba provést obnovu koncových zařízení.

Důležitým cílem je nasazení bezpečnostního dispečinku a pokročilých analytických nástrojů jako jednotné platformy pro sběr, konsolidaci a vyhodnocování dat ze stávajících datových zdrojů (senzory, čidla, kamery) rozmístěných na území města Plzně. Statutární město Plzeň (prostřednictvím zřízené organizace Správa informačních technologií města Plzně) v roce 2021 na základě veřejné zakázky uzavřelo smlouvu o dílo na dodávku a implementaci bezpečnostního dispečinku (IVISEC). V současné době je tento bezpečnostní dispečink nasazován/implementován. Město zařazuje tento bezpečnostní dispečink do předkládaného projektového záměru, a to společně s navazujícím pořízením pokročilých analytických nástrojů, které budou implementovány nad tímto bezpečnostním dispečinkem a poskytnou nové funkcionality celého řešení.

Posledním cílem je vybudování systému federace identit – zajištění a řízení jednotného přístupu, to je jednotné formy autentizace a autorizace uživatelů k elektronickým službám poskytovaným ze strany statutárního města Plzně. V rámci města je totiž provozováno velké množství webových aplikací, které jsou navázány na různé Identity Providery (IDP) a neexistuje jednotný způsob zajištění a řízení přístupu (tj. jednotná forma autentizace a autorizace) uživatelů. Jako hlavní IDP je dnes využíváno Active Directory, a to pro město/úřad (PLZEN-CITY) a pro školská zařízení (PLZEN-EDU). Některé aplikace mají zavedeny pouze lokální uživatele. Současný neuspokojivý stav (z pohledu bezpečnosti a systémového přístupu k řízení přístupových oprávnění) bude vyřešen vybudováním systému federací identit pro služby poskytované ze strany města Plzně.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hustopeče: Stavební úřady s obavami vyhlíží nový zákon

16:31 Hustopeče: Stavební úřady s obavami vyhlíží nový zákon

S nervozitou a obavami vyhlíží pracovníci stavebních úřadů letošní 1. červenec. Právě tento den vsto…