Plzeň: Reklama v centru bude mít pravidla

04.06.2025 13:05 | Tisková zpráva

Město Plzeň přistupuje k výraznému omezení reklamy ve veřejném prostoru.

Plzeň: Reklama v centru bude mít pravidla
Foto: plzen.eu
Popisek: Plzeňská radnice

Od 1. ledna 2026 začne platit nové nařízení, které stanoví přesná pravidla pro šíření reklamy mimo provozovny na vybraných místech města. Cílem je zlepšit kvalitu podoby prostředí ve městě, ochránit architektonické hodnoty, a především občany od mnohdy obtěžujícího reklamního chaosu neboli vizuálního smogu. Nařízení schválila Rada města Plzně.

„Chceme, aby Plzeň byla lepším místem pro život, a k tomu patří i vnímání veřejného prostoru. V centru města je mnoho krásných míst a budov, které si zaslouží důstojné okolí bez obřích plachet a jiných poutačů. Jsem rád, že po zákazu hazardu plníme další slib, kterým je i omezení vizuálního smogu,“ řekl primátor města Plzně Roman Zarzycký.

Anketa

Chcete, aby Fialova vláda po Blažkově skandálu podala demisi a odešla?

hlasovalo: 10117 lidí

„Reklama do města patří, ale musí mít jasně daná pravidla. Nechceme, aby veřejný prostor působil chaoticky a přeplněně. Snažíme se o to, aby byl přehledný, estetický a respektoval historický kontext města. Přemíra reklamních poutačů, vývěsek a nevhodně umístěných plachet není to, co bychom si v centru Plzně přáli. Chceme veřejný prostor, který bude nejen funkční, ale také příjemný na pohled pro obyvatele i návštěvníky, “ řekl první náměstek primátora města Plzně Pavel Bosák.

Nařízení se zaměřuje na místa s vysokým architektonickým a urbanistickým významem, například na městskou památkovou rezervaci, části Klatovské třídy, Americké ulice, okolí Divadla J. K. Tyla a další prostranství. Zakázáno zde bude šíření reklamy mimo provozovnu jiným způsobem než prostřednictvím schválených reklamních zařízení. Zákaz se nebude vztahovat na plakátovací plochy, citylight vitríny, reklamní prvky v přístřešcích MHD, oficiální sbírky, kulturní, sportovní nebo charitativní akce.

Pro podnikatele a další dotčené subjekty stanovilo město delší přechodné období na regulaci reklamy. Reklama, která nebude odpovídat novým pravidlům, musí být odstraněna do 30. června 2026.

„Nejedná se o žádný překvapivý krok. Jde o pokračování naší dlouhodobé snahy kultivovat veřejný prostor a udělat z Plzně město, které ctí svoji historii a zároveň odpovídá současným nárokům na estetiku a funkčnost,“ uvedla ředitelka Útvaru koncepce a rozvoje města Plzně Irena Vostracká.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Jan Lipavský byl položen dotaz

Jak je možné, že někdo může zaútočit na infrastrukturu státu?

Jak to, že není lépe zabezpečena? Vy tvrdíte, že jste systém zdědil, ale to přeci není odpověď. Mohl jste ho změnit, posílit tak něco. A jak vůbec víte, že za útokem je Čína? A víte, čeho všeho se vlastně zmocnila? A ještě jedna věc, je pravda, že používáte Tik Tok, o kterém se ví, že je pod čínskou...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Tisknout

Další články z rubriky

Frýdlant: Hasiči dostali čtyřkolky do náročného terénu

19:06 Frýdlant: Hasiči dostali čtyřkolky do náročného terénu

Jednotky dobrovolných hasičů v obcích a městech Frýdlantského výběžku mají od května k dispozici nov…