Obnova vozového parku přináší vedle lepší přístupnosti pro cestující se sníženou pohyblivostí také zvýšení komfortu a bezpečnosti. Absence bariér ve formě schodů přispívá i k urychlení nástupu a výstupu cestujících, což pozitivně ovlivňuje dobu přepravy cestujících.
„Vyřazením posledního vozu Karosa B 931 jsme dosáhli dalšího milníku plzeňské městské hromadné dopravy – kompletně bezbariérové autobusové flotily,“ řekl Jiří Ptáček, generální ředitel PMDP. Doplnil, že trolejbusová trakce je ze sta procent nízkopodlažní už od dubna minulého roku.
V letošním roce PMDP zařadily do provozu celkem osmnáct nových velkokapacitních autobusů SOLARIS Urbino 18, čtyři dvanáctimetrové autobusy SOR NS 12, sedm velkokapacitních trolejbusů 27 Tr SOLARIS s trakčními bateriemi a sedm tramvají EVO2.
„Plzeňští cestující mají k dispozici jeden z nejmodernějších vozových parků MHD v České republice. Všechny nově pořizované vozy jsou již jen nízkopodlažní a splňují nejvyšší nároky na bezpečnost, kvalitu a ekologii provozu,“ popsal Roman Zarzycký, první náměstek primátora a předseda představenstva PMDP.
Do konce letošního roku PMDP pořídí ještě dvě středně kapacitní tramvaje, dva dvanáctimetrové trolejbusy a čtyři dvanáctimetrové autobusy.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV