Odbor registru vozidel a řidičů Magistrátu města Plzně se připravil stavebními úpravami, technickým vybavením i školením úředníků na změnu v agendě řidičských průkazů platnou od 1. července. Nově bude možné řidičské průkazy vyřídit na kterémkoliv úřadu obce s rozšířenou působností, a ne jako dosud jen v místě trvalého bydliště. Navíc už nemusí žadatel k žádosti přikládat papírovou fotografii – digitální snímek i podpis si vyřídí rovnou na přepážce.
„Dosavadní prostory na adrese Koterovská 162 jsme přebudovali tak, abychom vytvořili sedm oddělených pracovišť pro vyřizování agendy řidičských průkazů. Boxy jsou vybaveny kamerami, kterými pracovník žadatele vyfotí na průkaz, a také tablety pro pořízení digitalizovaného podpisu. Kamery i tablety nám dodal Státní podnik Cendis,“ uvedl vedoucí odboru registru vozidel a řidičů Jiří Marek.
Náměstek plzeňského primátora Petr Náhlík, v jehož kompetenci je oblast dopravy a životního prostředí, odhaduje, že se počet zájemců o vyřízení řidičského průkazu v Plzni zvýší o 10 až 15 procent. „Pravděpodobně půjde zejména o občany dojíždějící do města za prací či studiem, pro něž bude pohodlnější vyřídit si tuto agendu v Plzni než v místě trvalého bydliště,“ řekl.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV