Roční práce desítek odborníků, zastupitelů i úředníků vychází z předpokládaného demografického vývoje a potřeb městské části například v oblasti školství, sociálních služeb, či občanské vybavenosti. Důležitou roli sehrálo i rozsáhlé anketní šetření mezi obyvateli v jednotlivých lokalitách Prahy 5.
„Prioritou bylo, abychom do tvorby strategického dokumentu zapojili co nejvíce obyvatele Prahy 5. Začali jsme anketou, a i přes ztížené podmínky v souvislosti s pandemickými omezeními, jsme připravili několik konferencí s veřejností on-line a v posledních týdnech i řadu osobních setkání. Zapracovali jsme mnoho podnětů občanů a těší mě, že strategický dokument vznikl ve spolupráci všech politických subjektů v zastupitelstvu,“ říká starostka Prahy 5 Renáta Zajíčková s tím, že dokument tak získal „trvanlivost“ a bude dobře využitelný i pro příští politické reprezentace.
Motto strategického dokumentu, které vybrali hlasováním obyvatelé Prahy 5 – Moderní vizitka metropole – se výrazně promítne i do samotného fungování úřadu směrem k veřejnosti. Už teď dochází v rámci změn organizačního řádu k zeštíhlení a zefektivnění chodu radnice.
„Moderní radnice znamená profesionální služby špičkových úředníků a také přátelskou formu digitalizace služeb. Začali jsme Portálem občana, který se bude rozrůstat a zdokonalovat. Spustili jsme pilotní verzi geoportálu a v rámci vzdělávání zvyšujeme kvalifikaci zaměstnanců,“ vysvětluje tajemnice ÚMČ Kateřina Černá.
Po schválení strategického dokumentu zastupitelstvem se připravuje komise pro strategické řízení, která bude kontrolovat naplňování jednotlivých úkolů a projektů. Jen Akční plán na období 2021 až 2024 obsahuje 105 konkrétních opatření.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.