Praha: Lávka HolKa mezi Holešovicemi a Karlínem má stavební povolení. Budovat se začne na konci léta

07.05.2021 9:39

Stavební povolení lávky HolKa pro chodce a cyklisty spojující městské části Praha 7 a Praha 8 dnes nabylo právní moci. V půlce dubna vypsalo hlavní město veřejnou zakázku na zhotovitele stavby a předpoklad zahájení stavby je konec léta 2021.

Praha: Lávka HolKa mezi Holešovicemi a Karlínem má stavební povolení. Budovat se začne na konci léta
Foto: Hans Štembera
Popisek: Pohled na Pražský hrad
reklama

Pražané by se po nové lávce mohli projít nebo projet už na konci roku 2022. Bude dlouhá 285 metrů a šířka mezi zábradlími bude čtyři metry. Předpokládá hodnota zakázky je 197 milionů korun.

„Projekt lávky HolKa mezi Holešovicemi a Karlínem má důležitý milník. Nová lávka pro pěší a cyklisty už na konci roku 2022 propojí hustě obydlené čtvrti Holešovic a Karlína s ostrovem Štvanice. Pěší dostanou kvalitní propojení, ale i možnost krásného výhledu na Hradčany. Zároveň se díky ní dostaneme během pár minut z Karlína před brány Holešovické tržnice a získáme pohodlný přístup na ostrov Štvanice, který čeká celková proměna a stane se z něj nový park. Doteď to bylo možné pouze z rušného Hlávkova mostu. Pro cyklodopravu bude HolKa strategickým místem. Propojí cyklostezky vedoucí podél řeky na obou březích. Po loňském otevření Trojské lávky úspěšně posouváme další důležitý projekt,“ řekl náměstek primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Poloha lávky naváže na územní plán. Na straně Holešovic bude nástup umístěn na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice a na straně Karlína na Rohanském nábřeží s vyústěním na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře a následně na plánovaný veřejný prostor rozvojového území Rohanského ostrova. Přístup na lávku bude i ze Štvanice.

„Stavbu HolKy se nám podařilo zkoordinovat s dalšími čtyřmi důležitými akcemi v okolí. Zrekonstruujeme křižovatku Bubenského nábřeží a Argentinské, při té příležitosti tam opravíme i tramvajovou trať a celkové rekonstrukce se dočká i Bubenské nábřeží. Dnes tam skoro nejde projet s kočárkem. Stane se z něj pěší promenáda s pohodlným nástupem do tramvají  Opravíme také sto let starou kanalizaci,“ dodal náměstek Adam Scheinherr.

Podoba HolKy vzešla z mezinárodní architektonicko-konstrukční soutěže. Na základě vítězného návrhu ateliéru architektů Marka Blanka a Petra Teje byl následně zpracován projekt výstavby. Podoba mostu odpovídá prostorové křivce vinoucí se krajinou, která nenásilně reaguje na výškové a půdorysné požadavky zadání, tedy na panorama Prahy, na napojení na holešovický a karlínský břeh i na vítězný urbanistický návrh řešení ostrova Štvanice. Konstrukce nejde do výšky a nebude bránit chodcům a cyklistům v pohledech na Prahu, vodu a stromy.

HolKa bude postavena z ušlechtilého materiálu, ultra-vysokohodnotného betonu (UHPC – ultra-high-performance-concrete) s lesklým bílým mramorovým povrchem. Na lávku bude komfortní a jednoduchý přístup. Její návrh počítá i s požadavky protipovodňové ochrany a bezbariérového řešení nástupů na lávku.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: PV

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Velké Meziříčí: Do města míří Legiovlak

7:35 Velké Meziříčí: Do města míří Legiovlak

Projekt Československé obce legionářské si předsevzal obnovit povědomí veřejnosti a především mládež…