Praha: Noční tramvaje a autobusy pojedou častěji

09.09.2015 16:48 | Zprávy

Od prvního zářijového víkendu 2015 došlo k dlouho očekávanému plošnému posílení noční dopravy v Praze. Vzhledem k trvale rostoucí poptávce po cestování bude zkrácen interval nočních linek tramvají a autobusů, které doposud jezdily každých 30 minut. Tyto linky (51 až 59, 504, 505, 510, 511 a 512) pojedou v nocích z pátku na sobotu a ze soboty na neděli nově každých 20 minut.

Praha: Noční tramvaje a autobusy pojedou častěji
Foto: DPP
Popisek: Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) představil novou nízkopodlažní tramvaj.

„Zkrácení nočního intervalu na 20 minut by mělo pokrýt kapacitní problémy zejména v centrálních úsecích těchto linek a přispět k důstojnějšímu i bezpečnějšímu cestování veřejnou dopravou,“ říká Petr Tomčík, ředitel ROPID.

Zároveň dojde ke sloučení autobusových linek 504 a 508, čímž budou nabídnuta nová přímá spojení a také bude odlehčeno nejvytíženějším tramvajových linkám v centru Prahy. Sloučená linka nově vyjede pod číslem 504 v trase: Sídliště Písnice – Nemocnice Krč – Poliklinika Budějovická – I. P. Pavlova – Jiráskovo náměstí – Anděl – Nové Butovice – Velká Ohrada – Sídliště Stodůlky.

Centrální přestup mezi tramvajovými linkami v zastávce Lazarská zůstane i při zkráceném intervalu zachován, stejně tak bude zachována i většina ostatních garantovaných návazností v dalších přestupních bodech. Z důvodu časových posunů některých spojů budou upraveny také jízdní řády některých návazných příměstských autobusových linek.

„Zkušební posílení nočního provozu, realizované během letošního podzimu, budeme průběžně vyhodnocovat a do konce roku se uvidí, jestli bude možné kratší intervaly ponechat. I přesto, že systém pražské noční dopravy je co do plošného i časového rozsahu jedním z nejpropracovanějších v Evropě, sbíráme další podněty pro zlepšení noční obsluhy hlavního města,“dodává Tomčík.

V současné době se za víkendovou noc přepraví nočními linkami přes 31 000 cestujících. Již několik posledních let docházelo zejména během víkendů k přeplňování nočních spojů především v centru města. Poslední systémové posílení nočního provozu se konalo v roce 2001, kdy byl zkrácen jednotný interval nočních spojů ze 40 na 30 minut. V roce 2008 došlo také k výraznému rozšíření noční obsluhy okrajových městských částí a postupně přibývalo také příměstských spojů. Kapacita na městských autobusových linkách se postupně zvyšovala nasazováním kloubových autobusů (např. na linky 504 nebo 510).

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

MUDr. Jiří Mašek byl položen dotaz

eurokomisař

Dobrý den, když tak kritizujete potencionální nominanty na eurokomisaře, máte dojem, že ANO to s Jourovou ,,vyhrálo"? Já si třeba nejsem vědom toho, že by pro ČR něco udělala, otázkou taky je, zda je pro nás jako občany tato funkce nějak důležitá, co vlastně ten eurokomisař může udělat, když je to j...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jablonec nad Nisou: Souběh tramvajové trati a silnice je v ČR ojedinělý

10:28 Jablonec nad Nisou: Souběh tramvajové trati a silnice je v ČR ojedinělý

Na jablonecký magistrát a přímo k primátorovi Miloši Velemu přichází připomínky ke světelné signaliz…