První možnost – restriktivní opatření – spočívá v částečném omezení vjezdu do některých oblastí města, vztahující se na určité druhy vozidel, nebo úplné uzavření určité oblasti. Tento postup je v menším či větším rozsahu v současné době nutný, vyžaduje ale precizní analýzu a realizaci včetně doprovodných opatření, jako jsou například alternativní trasy, záchytná parkoviště nebo adekvátní nabídka dostupnosti MHD. Dopravní zátěž ve většině případů z metropole nezmizí, ale pouze se v rámci ní přesune či rozptýlí na jiná místa, a proto je nutné přijímat s tím související kroky a opatření.
Druhá možnost – ovlivňování a řízení dopravy za pomoci dopravní telematiky, která integruje informační a telekomunikační technologie s dopravním inženýrstvím tak, aby při využití stávající infrastruktury bylo možno optimalizovat dopravu, zlepšit bezpečnost provozu a obecně zvýšit kvalitu přepravy. Telematické prvky působí aktivně na dopravní proud a mají pozitivní vliv na dopravu jako celek.
„Právě z důvodu možnosti ovlivňování a řízení dopravy byl Magistrátem hl. m. Prahy iniciován a Technickou správou komunikací realizován, projekt Modernizace a dodávky systému řízení dopravy v hl. m. Praze spolufinancovaný z evropských zdrojů. Hlavním cílem projektu bylo zvýšení plynulosti provozu na vybraných úsecích, zvýšení bezpečnosti a snížení negativních důsledků silniční dopravy na životní prostředí,“uvedl Petr Dolínek, náměstek primátorky hl. m. Prahy a radní pro dopravu a evropské fondy.
Obnova a výstavba světelných signalizačních zařízení (SSZ) křižovatek

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV