Praha modernizuje systém řízení dopravy

19.02.2016 18:30 | Zprávy

Stejně jako další evropské metropole také Praha se potýká s nárůstem dopravy, což s sebou přináší negativní vlivy, jako jsou například kolony, zhoršená kvalita ovzduší nebo zvýšení hluku. Jen samotná výstavba nových komunikací nestačí a není možná ve všech lokalitách intravilánu města. V současné době se nabízejí dvě základní možnosti, jak se s tímto negativním stavem alespoň částečně vypořádat. Prvním způsobem je nastavený represivní zákaz vjezdu některých vozidel do určitých částí metropole, a druhým je připravit vozidlům co možná nejplynulejší průjezd a tím negativní dopady omezovat.

Praha modernizuje systém řízení dopravy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Stop, ilustrační foto

První možnost – restriktivní opatření – spočívá v částečném omezení vjezdu do některých oblastí města, vztahující se na určité druhy vozidel, nebo úplné uzavření určité oblasti. Tento postup je v menším či větším rozsahu v současné době nutný, vyžaduje ale precizní analýzu a realizaci včetně doprovodných opatření, jako jsou například alternativní trasy, záchytná parkoviště nebo adekvátní nabídka dostupnosti MHD. Dopravní zátěž ve většině případů z metropole nezmizí, ale pouze se v rámci ní přesune či rozptýlí na jiná místa, a proto je nutné přijímat s tím související kroky a opatření.

Druhá možnost – ovlivňování a řízení dopravy za pomoci dopravní telematiky, která integruje informační a telekomunikační technologie s dopravním inženýrstvím tak, aby při využití stávající infrastruktury bylo možno optimalizovat dopravu, zlepšit bezpečnost provozu a obecně zvýšit kvalitu přepravy. Telematické prvky působí aktivně na dopravní proud a mají pozitivní vliv na dopravu jako celek.

„Právě z důvodu možnosti ovlivňování a řízení dopravy byl Magistrátem hl. m. Prahy iniciován a Technickou správou komunikací realizován, projekt Modernizace a dodávky systému řízení dopravy v hl. m. Praze spolufinancovaný z evropských zdrojů. Hlavním cílem projektu bylo zvýšení plynulosti provozu na vybraných úsecích, zvýšení bezpečnosti a snížení negativních důsledků silniční dopravy na životní prostředí,“uvedl Petr Dolínek, náměstek primátorky hl. m. Prahy a radní pro dopravu a evropské fondy.

Obnova a výstavba světelných signalizačních zařízení (SSZ) křižovatek

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Zuzana Majerová byl položen dotaz

Soudy

Paní poslankyně, k vašemu článku, který jsem zde četl (https://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Majerova-Trikolora-Pokud-soudci-chteji-delat-politiku-meli-by-svleknout-talary-782323) bych měl dva dotazy. 1) Věříte u nás v nezávislost soudů? 2) Tou Vaší poslední větou ,,Tohle musí j...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Litoměřice: Učitelé z celého kraje si rozšiřovali povědomí o ekologii

22:42 Litoměřice: Učitelé z celého kraje si rozšiřovali povědomí o ekologii

Na Základní škole Na Valech proběhl další ročník konference KAPRADÍ, kterou již od roku 2001 pravide…