V devátém ročníku soutěžní přehlídky turisticko-propagačních materiálů Turistpropag uspěla hned dvě želízka v ohni, která do celorepublikové soutěže přihlásilo srdce Slovácka.
První místo mezi regionálními předměty vybojovala místní slivovice, hruškovice a cestovní štamprle, které do svého sortimentu dárkových předmětů v loňském roce uvedlo Městské informační centrum Uherské Hradiště. „Tato sada regionálních dárků, se kterými si lidé naše město spojují, je v nabídce od začátku loňské turistické sezony a dle odezvy už potěšila celou řadu obdarovaných, pánů především,“ konstatuje Lenka Durďáková, tajemnice Regionu Slovácko, který provozuje místní informační centrum.
Brožurka Hradišťské mudrosloví aneb rozumy ze srdce Slovácka si z přehlídky odvezla druhé místo mezi PR předměty. Odborníci na cestovní ruch tak potvrdili její úspěch, který má u veřejnosti. Hned po uvedení v druhé půlce loňského roku musela být kvůli velkému zájmu dvakrát dotištěna, protože byla během pár týdnů vyprodána. Jedním z autorů brožurky je František Holmes Ilík, primáš cimbálové muziky Burčáci, nositel Ceny města Uherské Hradiště a také příležitostný publicista knih s regionální tématikou. „Moudra, která naši předci coby bystří pozorovatelé života dokázali vyjádřit několika málo slovy, zachycují radosti i trable života často jadrným způsobem, okořeněným nezřídka ostřejším jazykem, ale také s velkým nadhledem a především s humorem. Tyto rozumy ze srdce Slovácka jsme zachytili do Hradišťského mudrosloví, aby zůstaly zachovány i pro další generace,“ popisuje Ilík.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV