Od středy 15. 4. 2020 na lince č. 5 nově pojede spoj s odjezdem v 05:20 z konečné v Ráji směrem na Masarykovo náměstí. Při odjezdech na ranní směnu některým cestujícím nestačil spoj s odjezdem až v 5:43 a proto jim DPMJ přidává ještě jeden dřívější odjezd.
Podobně reaguje jihlavský jízdní řád autobusů a trolejbusů také na poptávku večerního spojení mezi Boschem a Březinkami. Na expresní lince č. 32 bude nově spoj jezdící po přivaděči s odjezdem ve 22:15 z konečné Bosch Diesel čekat na zastávce Kaufland na příjezd trolejbusu na lince E. „Obnoví se tím přestupní vazba na sídliště Březinova“, vysvětlil ředitel DPMJ Radim Rovner. Podle jeho slov se jedná o další úpravy spojů, které reagují na potřeby a přání cestujících: „Už od 6. dubna jsme posílili v některých konkrétních časech trolejbusovou linku E a dál monitorujeme situaci. Jsme stále připraveni pružně reagovat. Pokud bude o nějaký spoj větší zájem, vyšleme posilový vůz.“
V řadě měst MHD vůbec nejezdí, příkladem z Kraje Vysočina Vysočiny může být například Havlíčkův Brod, kde jsou od 17. března všechny spoje do odvolání zrušeny. Jihlava ale trvá na zachování základní dopravní obslužnosti, a tak město i za cenu ztrát zachovává podstatnou část spojů. Rada města Jihlavy schválila v rámci nouzového stavu v České republice přechod MHD do kombinace víkendového provozu trolejbusových linek a letního prázdninového provozu na autobusových linkách se zachováním ranních a odpoledních posílených spojů do a z průmyslových zón.
Kvůli zavedeným vládním opatřením, kdy děti necestují do škol a mnoho lidí nechodí do zaměstnání, registruje DPMJ za březen jen poloviční tržby. „Místo 5,2 mil Kč utržil podnik za celý měsíc jen 2,6 mil korun a cestujících stále nepřibývá. Jsou vytížené jen některé spoje, na většině linek jezdí ve vozidlech jen pár cestujících nebo jezdí i zcela prázdné. V dubnu odhaduje DPMJ ještě razantnější pokles tržeb.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV