Vlakové nádraží ve Varnsdorfu patřilo dlouhé roky k těm nejvíce zpustlým v České republice. Státní organizace neměla pro téměř sto metrů dlouhou budovu, jenž byla tvořena ze dvou „věží“ a střední části, využití. Proto se rozhodla pro její optimalizaci. „Budova je pro potřeby Správy železnic značně naddimenzována. Její velikost je poplatná době, kdy sloužila jako pohraniční stanice a poskytovala prostor mimo jiné také celním orgánům,“ uvedl tehdy mluvčí Správy železnic Marek Illiaš. V první fázi došlo k rekonstrukci nástupiště, zabezpečovacího zařízení a opravě fasády výpravní budovy včetně vnitřních prostor technologické části.
V další fázi pak došlo na optimalizaci samotné budovy. Na podzim roku 2020 se do dvou třetin objektu zakously těžké stroje a část historické budovy šla k zemi. „Akce obsahovala také opravu střešní krytiny včetně klempířských prvků, opravu fasády s doplněním oken po zdemolované části objektu, dokončení opravy vnitřních prostor pro zaměstnance Správy železnic a úpravy plochy po demolici,“ upřesnil Pavel Jaroš, vedoucí oddělení organizační jednotky Oblastního ředitelství Ústí nad Labem. Prostor po budově nahradilo nové parkoviště, které u nádraží chybělo a bylo potřeba. Nechybí ani místo pro odpočinek, které je doplněno několika lavičkami, odpadkovými koši a zelení v podobě sedmi stromů.
V současné době probíhají nutné úkony stavebního řízení spojené s kolaudací stavby. Optimalizace vlakového nádraží ve Varnsdorfu vyšla Správu železnic na téměř 27 milionů korun. Stavební práce lehce pozdržela přeložka trafostanice mimo demolovaný objekt.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV