Zlín: Dělníci začínají v Mostní a Březnické s přestavbou trolejového vedení, provoz MHD to neovlivní

26.03.2023 20:06 | Tisková zpráva

Součástí zahájené přestavby křižovatky ulic Březnická a Mostní ve Zlíně je také demontáž původního trolejového vedení a výstavba nové trolejové trati.

Zlín: Dělníci začínají v Mostní a Březnické s přestavbou trolejového vedení, provoz MHD to neovlivní
Foto: zlin.eu
Popisek: Letecký pohled na centrum města Zlín

Subdodavatelem zakázky je Dopravní společnost Zlín – Otrokovice (DSZO). Přestavba trolejového vedení se týká přibližně 350 metrů dlouhého úseku a vyžádá si náklady ve výši 8,5 milionu korun. 

Anketa

Má Marian Jurečka vaši důvěru?

1%
97%
hlasovalo: 31387 lidí

I když místo křižovatky Březnická – Mostní a také přilehlé úseky zůstanou v čase stavebních prací bez trolejového vedení, provoz MHD to neovlivní. „Díky naší vybavenosti trolejbusy s nezávislým pohonem – dieselagregáty nebo bateriemi – bude možné absolvovat celé období stavebních prací bez narušení provozu MHD,“ ujistil ředitel DSZO Josef Kocháň.

„Na linkách č. 4 a 5. jezdí standardně bateriové trolejbusy, které tento nezávislý pohon potřebují rovněž v části úseku bez trolejového vedení do Kostelce a Štípy,“ přibližuje mluvčí DSZO Vojtěch Cekota s tím, že nasazení vozů s alternativním pohonem se týká rovněž spojů zajíždějících na obratiště Sportovní hala. Zde se jedná o linky č. 1 a 12. „Úsekem s demontovaným trolejovým vedením projede za jediný pracovní den zhruba sto dvacet trolejbusů,“ upozornil mluvčí.

Troleje v úseku stavby jsou už několik dnů bez proudu. Dělníci postupně rozeberou 310 metrů původního vedení, výhybky a z terénu odstraní dvacet nosných sloupů. „V dalších etapách stavby začne vznikat zcela nové dvoustopé trolejového vedení dlouhé 345 metrů. Do práce se zapojí dvanáct pracovníků a předpokládá se, že zde odpracují asi 1 800 hodin,“ vypočítal vedoucí úseku údržby trolejového vedení a měníren DSZO René Jurča.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hustopeče: Stavební úřady s obavami vyhlíží nový zákon

16:31 Hustopeče: Stavební úřady s obavami vyhlíží nový zákon

S nervozitou a obavami vyhlíží pracovníci stavebních úřadů letošní 1. červenec. Právě tento den vsto…