Konkrétně kam se posune vývoj budovy orlovské základní umělecké školy po 21. zasedání bývalého Zastupitelstva Moravskoslezského kraje, kde se Petičnímu výboru ve spolupráci s Městem Orlová podařilo odložit projednávání budoucnosti orlovské základní umělecké školy. Čekalo se nejen na pozitivní posun kauzy orlovské ZUŠ J. R. Míši v Orlové-Porubě, ale také na jmenování jejího nového ředitele. Jak všichni dobře víme, údržba, opravy a revitalizace objektu školy je zanedbaná, což je jednoznačně odpovědnost zřizovatele – KÚ MSK a bývalého vedení školy.
Z posledního jednání, které se konalo přímo na KÚ MSK s hejtmanem, prof. Ing. Ivo Vondrákem, překvapivě vyplynulo, že orlovské zušce nehrozí jen stěhování do menších prostor, ale také zbourání stávající budovy.
Podle studie z roku 2016, kterou jsem měl možnost prostudovat, se počítá s investicí 33,8 mil. Kč. Tato studie, kterou nechal zpracovat ředitel orlovské Obchodní akademie, však neobsahuje náklady na projektovou dokumentaci, na vybavení či opravy, údržbu nebo revitalizaci budovy Obchodní akademie, jejíž stáří je stejné jako u orlovské ZUŠ. Takže toto číslo, představující náklady, jistě není konečné. Otázkou zůstává, proč plánoval KÚ MSK tak složitou rekonstrukci OA, když jsou i jiné přijatelné varianty řešení, které si však nedokázal připustit.
Jednání se zřizovatelem byla „hluchá“
Petiční výbor, který aktivně a neúnavně jedná již přes dva roky o zachování stávajících prostor orlovské ZUŠky s vedením Města Orlová, zastoupeným starostou Ing. Tomášem Kučou (ČSSD), byla již dříve podniknuta řada jednání se zřizovatelem – KÚ MSK, a to jak s bývalým hejtmanem MSK Miroslavem Novákem (ČSSD) a náměstkyní hejtmana pro školství a sport Mgr. Věrou Palkovou (ČSSD), tak současným hejtmanem prof. Ing. Ivo Vondrákem CSc. (ANO) a náměstkem hejtmana pro školství a sport – Mgr. Stanislavem Folwarcznym (ODS).
Cíle jednání byly vždy stejné – zdůraznit, že budova orlovské ZUŠky byla léta velmi významnou ikonou kulturního vzdělávání města Orlová a nyní je jí ze strany zřizovatele „pohrdáno“ a v poslední řadě, vedení konstruktivního dialogu všech zainteresovaných stran, které povedou k nápravě zanedbaného stavu budovy. Pohled úřadu kraje, byl vždy a je veden pouze z hlediska nákladů na provoz, aniž by se zabýval jinými variantami financování, což logicky vzbuzuje mnoho otazníků. Jako jeden z příkladů uvádím aktuální Výzvu č.: 70 Ministerstva životního prostředí. Proč se zřizovatel nesnaží pro školu získat finanční prostředky z tohoto fondu není jasné.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV