Děkuji za slovo. Rychle jsem se na rodos podíval, vypadá opravdu zajímavě, a já vlastně ve své řeči jsem také některé webové služby chtěl zmínit. Na začátku svého vystoupení ale budu reagovat na pana poslance Skopečka s těmi čísly, s kterými pracoval, těch 54 miliard, tuším, že hovořil o národních zdrojích, ono je to něco přes 84 miliardy celkem včetně evropského financování.
Prostřednictvím pana předsedajícího chci vzkázat - ona to je hezká myšlenka, s kterou už ODS jednou nebo několikrát přišla, ale já chci říci, těch 5 miliard, to podle mě, pane kolego, vůbec není zanedbatelná částka. Ale třeba 4 miliardy, to jsou ty finance, které vláda každým rokem dává krajům na dvojky a trojky. Kdybychom krajům řekli, že je tam nepošleme, protože jsme zrušili nebo zlevnili dálniční známky, s jakou bychom se potázali! Nezlobte se, ale myslím si, a byl jsem několik let předsedou dozorčí rady SFDI, že 5 miliard je sakra velká částka, o kterou bychom neměli přicházet, kterou bychom naopak do té infrastruktury měli dávat.
Ale to, co jsem tady chtěl říct, kolegyně a kolegové, k té dnešní debatě, vlastně navážu na to, co jsem zmiňoval ve své faktické poznámce, my rozumíme kritice a je dobré tu kritiku diskutovat, otevřít, ale prosím, buďme fér, sami jste to ve svých debatách zmiňovali, co se stalo díky sněhu také v Německu, v Rakousku apod. Tady došlo k jedné jednodenní situaci, u nás v České republice, můžeme debatovat, jestli a jak byla mediálně zvládnuta, ale určitě to nebyla až tak extrémní situace, byť mám s plným respektem pochopení, protože jako opozice si můžete jakýkoliv bod vyžádat a diskutovat o něm. Ale pokud stále používáte ta slova o tristní přípravě, tristní situaci.
Já jsem si během té debaty udělal několik málo poznámek za těch posledních pár let hnutí ANO v resortu dopravy: Zákon 416 jsme dvakrát novelizovali, finální verze je tedy ta, která platí od loňského září, a vám všem patří dík za tu spolupráci, kde jsme se všech devět klubů, na ní dohodli. Hovořil jsem o moderních metodách zadávání zakázek, už se k tomu nebudu vracet. Moc dobře víte, že vysokorychlostní tratě, ten projekt už není v teoretické rovině, ale běží. Pan ministr byl nedávno v Německu. Je dohoda s Německem na přesném trasování i technickém provedení toho ramene Praha - Drážďany a tunelu pod Krušnými horami. Máme připraveny tři piloty vysokorychlostních tratí, které jsme schopni v řádu jednotek let začít stavět na hlavních koridorech.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
dálnice , ŘSD , sněmovna , D1 , ANO , Kolovratník , 22.1. , 26. schůze
autor: PV
Záhada daru
Zabývá se někdo otázkou, proč, když někdo chce darovat peníze státu, tak jde zrovna za ministrem spravedlnosti a ne třeba za ministrem financí nebo premiérem? A jak je možné, že se dary neprověřují a neschvaluje je minimálně celá vláda? Mně to celé zavání korupcí. Jak to vidíte vy? A ještě k tomu pů...
Další články z rubriky

6:09 Vích (SPD): Opět problém s migrací z jihu. Řecko se musí bránit samo
Nelegální migrace do EU opět sílí. A v Bruselu je pohoda, čeká se na účinnost Migračního paktu, kter…
- 4:31 Prokšanová (KSČM): Podzim života má být důstojný
- 23:08 Svárovská (Zelení): Genocida se neměří počtem obětí
- 21:03 Ministr Výborný: Zemědělství by mělo mít v EU samostatný rozpočet
- 20:07 Piráti: Vylučujeme spolupráci s ANO, SPD a extremisty
- 19:05 Macinka (Motoristé): Pokus o likvidaci úspěšného politika