Kolovratník (ANO): Pět miliard z dálničních známek je sakra velká částka

22.01.2019 22:52 | Zprávy

Projev na 26. schůzi Poslanecké sněmovny 22. ledna 2019 k řešení krizové situace na dálnici D1.

Kolovratník (ANO): Pět miliard z dálničních známek je sakra velká částka
Foto: ANO.cz
Popisek: Martin Kolovratník

Děkuji za slovo. Rychle jsem se na rodos podíval, vypadá opravdu zajímavě, a já vlastně ve své řeči jsem také některé webové služby chtěl zmínit. Na začátku svého vystoupení ale budu reagovat na pana poslance Skopečka s těmi čísly, s kterými pracoval, těch 54 miliard, tuším, že hovořil o národních zdrojích, ono je to něco přes 84 miliardy celkem včetně evropského financování.

Prostřednictvím pana předsedajícího chci vzkázat - ona to je hezká myšlenka, s kterou už ODS jednou nebo několikrát přišla, ale já chci říci, těch 5 miliard, to podle mě, pane kolego, vůbec není zanedbatelná částka. Ale třeba 4 miliardy, to jsou ty finance, které vláda každým rokem dává krajům na dvojky a trojky. Kdybychom krajům řekli, že je tam nepošleme, protože jsme zrušili nebo zlevnili dálniční známky, s jakou bychom se potázali! Nezlobte se, ale myslím si, a byl jsem několik let předsedou dozorčí rady SFDI, že 5 miliard je sakra velká částka, o kterou bychom neměli přicházet, kterou bychom naopak do té infrastruktury měli dávat.

Ale to, co jsem tady chtěl říct, kolegyně a kolegové, k té dnešní debatě, vlastně navážu na to, co jsem zmiňoval ve své faktické poznámce, my rozumíme kritice a je dobré tu kritiku diskutovat, otevřít, ale prosím, buďme fér, sami jste to ve svých debatách zmiňovali, co se stalo díky sněhu také v Německu, v Rakousku apod. Tady došlo k jedné jednodenní situaci, u nás v České republice, můžeme debatovat, jestli a jak byla mediálně zvládnuta, ale určitě to nebyla až tak extrémní situace, byť mám s plným respektem pochopení, protože jako opozice si můžete jakýkoliv bod vyžádat a diskutovat o něm. Ale pokud stále používáte ta slova o tristní přípravě, tristní situaci.

Já jsem si během té debaty udělal několik málo poznámek za těch posledních pár let hnutí ANO v resortu dopravy: Zákon 416 jsme dvakrát novelizovali, finální verze je tedy ta, která platí od loňského září, a vám všem patří dík za tu spolupráci, kde jsme se všech devět klubů, na ní dohodli. Hovořil jsem o moderních metodách zadávání zakázek, už se k tomu nebudu vracet. Moc dobře víte, že vysokorychlostní tratě, ten projekt už není v teoretické rovině, ale běží. Pan ministr byl nedávno v Německu. Je dohoda s Německem na přesném trasování i technickém provedení toho ramene Praha - Drážďany a tunelu pod Krušnými horami. Máme připraveny tři piloty vysokorychlostních tratí, které jsme schopni v řádu jednotek let začít stavět na hlavních koridorech.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jan Lacina byl položen dotaz

Jak si vysvětlujete, že po tolika letech komunisté přichází se změnou názvu?

A myslíte, že jim to zajistí lepší výsledky, že je lidé budou volit i třeba za 10 let? Mě třeba udivuje, že je volí i dnes, po tolika letech, podle mě je tak musí volit i mladší generace. Jak si to vysvětlujete?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Munzar (ODS): Konference nejsou jen o projevech

13:09 Munzar (ODS): Konference nejsou jen o projevech

Informace na svém veřejném facebookovém profilu ke konferenci Evropských konzervativců a reformistů …