Vyhledávače a sociální sítě podle ní mají platit vydavatelům za zobrazení odkazů na články, které dnes kromě titulku obsahují také obrázek či video a část samotného textu. Google již dříve avizoval, že vydavatelům platit nebude: Buď mu vydavatelé umožní sdílení bezplatně, nebo Google začne zobrazovat pouze strohý titulek a hypertextový odkaz, na což se daň nevztahuje. V pátek s podobným prohlášením přišel i Facebook. Vydavatelé a politici, včetně francouzského prezidenta Emmanuela Macrona, se bouří a chystají stížnost k antimonopolnímu úřadu. Piráti na problematické části směrnice dlouhodobě poukazovali a současná situace ve Francii dokazuje, že vznesené námitky byly oprávněné.
Je zarážející, jakým způsobem reagují vydavatelé na krok Googlu a Facebooku, který je přitom zcela v souladu s textem směrnice. Byli to totiž právě vydavatelé, kteří dříve za tu samou směrnici vehementně lobbovali jak v Evropském parlamentu, tak u jednotlivých vlád. Neumím si představit, že by francouzský antimonopolní úřad rozhodl ve prospěch vydavatelů a přikázal Googlu platit za službu, o kterou jednoduše nemá zájem, dokud je placená. Je to jako darování zaručeně pravého zlatého prstenu na ulici, za který pak máte zaplatit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV