„Vážená paní předsedkyně komise pro výchovu a vzdělávání, vážení členové a vážené členky komise,
jako člen této komise, ale i jako rodič dvou dětí s trvalým pobytem na Praze 2 a jedním dítětem ve školském zařízení jsem šokován zavedením branných dnů ve školách MČ Prahy 2. Vím, že RVP pro základní školy bylo rozšířeno o přípravu občanů k obraně státu, zároveň ale vím, že samotné RVP i metodická doporučení poskytují širokou škálu pedagogických metod, jak toto téma uchopit. Pokládám za skandální, aby školy naší městské části vkládaly našim dětem do rukou zbraně a učily je střílet, jak je patrno z fotek na stránkách úřadu. Domnívám se, že v současné době, kdy se společností, médii i politickou reprezentací šíří panický obraz uprchlické krize, a z toho údajně plynoucí bezpečnostní rizika, je naprosto nevhodné dětem vysvětlovat vlastenectví tím, že jim dáme zbraně. Jako rodič naopak svým malým dětem vysvětluji, že lidé před zbraněmi a střílením musejí v mnoha zemích utíkat… Zásadně si nepřeji, aby pak mé děti ve škole zbraně dostávaly do ruky!
Domnívám se, že v první řadě musíme šířit kritické a analytické informace o tom, co se ve světě děje, jaké jsou příčiny a důsledky krizí a jak může vypadat obrana státu. Budování identity a „zdravého“ vlastenectví má prostupovat celým RVP a rozhodně by jej neměla zosobňovat armáda.
Pro ilustraci a cynickou zvrácenost branných dnů v této podobě cituji metodickou příručku ministerstva obrany, podle které se zmiňované školení Armádou ČR řídí: „Armáda České republiky je připravena i k posílení Policie České republiky v souvislosti s potřebou zajistit vnitřní pořádek a bezpečnost (…) v případě migračních vln velkého rozsahu.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV