Podle policejních statistik bylo nejčastější příčinou se stromy nepřizpůsobení rychlosti. Náraz do stromu pak byl už jen důsledkem nezodpovědného chování řidičů. Snížení počtu nehod a vážných následků má přinést novela zákona o silničním provozu pomocí přísnějších postihů[i] a bezpečnostní opatření přímo na silnicích.
„Musíme si uvědomit, že stromy nejsou bezprostřední příčinou dopravních nehod. Namísto kácení můžeme závažným následkům srážkám se stromy velmi účinně předcházet snížením rychlostního limitu, dopravním značením a instalací svodidel. Pomáhá také natírání reflexní barvou a odrazky nebo systémová opatření, ke kterým patří zejména vzdělávání řidičů a přísnější postihy za nebezpečné přestupky. Jsme rádi, že stejný názor prosazuje také dopravní policie[ii],“ upozorňuje Marcela Klemensová z Arniky.
K fatálním následkům po kolizi se stromem nejčastěji docházelo v zatáčkách nebo těsně po jejich projetí kvůli nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky. Nemůžeme však připustit plošné kácení stromů u silnic bez náhrady. Stromy je nutné pravidelně kontrolovat a ošetřovat. Ke kácení by silničáři měli přistoupit jen u nemocných dřevin nebo u těch, které svými kořeny zasahují do tělesa komunikace. Vždy ale až po vyhodnocení stavu stromu odborníkem a vždy s odpovídající náhradní výsadbou. Udržovat stromy v dobrém stavu je úkolem příslušných správců silnic.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva