Autodrom přivítá v premiéře běžecké vytrvalce

24.10.2017 13:26

Mostecký autodrom stále více svých činností směřuje také do nemotoristických sportovních i relaxačních aktivit ve svém areálu. Jednou z nich je mezi veřejností oblíbený běh. V sobotu 4. listopadu hodinu před polednem odstartuje čerstvý šampion evropského poháru cestovních vozů (ETCC) Petr Fulín na velkém závodním okruhu amatérské běžecké závody The Most HALFMARATHON #1. Jde o premiéru vytrvalostního klání, letitou tradici má naopak na autodromu červnový Olympijský běh v délce jednoho, případně dvou okruhů.

Autodrom přivítá v premiéře běžecké vytrvalce
Foto: Autodrom Most
Popisek: Půlmaraton na Autodromu Most - ilustrační foto

Půlmaraton měří 21,0975 kilometru. Závodníci vyběhnou ze startovního roštu velkého okruhu, kde bude i cíl. Absolvují tři kola, trať vede po závodní dráze i výcvikových plochách polygonu. Pro dokončení závodu pořadatelé stanovili časový limit čtyř hodin. Běžci jsou rozděleni do pěti věkových kategorií: muži do 39 let a nad 39 let, ženy do 39 let a nad 39 let a muži a ženy nad 65 let. Přihlášku, propozice závodu a další informace zájemci najdou zde.

Organizátorům se dosud přihlásilo 97 mužů a žen, zatím nejstarším z nich je šestasedmdesátiletý Karel Červenka, který má s vytrvalostními běhy bohaté zkušenosti.

„VIP startér Petr Fulín má k běhání vzhledem k fyzické přípravě profesionálního jezdce velmi blízko. Další osobnosti motoristického sportu se objeví přímo ve startovním poli běžců, například bratři Jakub a Matěj Smržovi, účastníci britského mistrovství superbiků. Dorazí také Známý český vodič Martin Gazda alias Mahony, známý hlavně svou parukou a stále pozitivní náladou. Omluvit se naopak museli ultramaratonci Kateřina Kašparová a Ondřej Velička. Ve stejném termínu se zúčastní prestižního 24hodinového běžeckého závodu v Číně. Držíme jim palce,“ upřesnila eventová manažerka společnosti AUTODROM MOST Veronika Raková.

Záštitu nad závodem převzal mostecký primátor Jan Paparega, který se zároveň ujme i role vodiče – motivátora. „Poběží s balonkem naplněným héliem, na němž bude napsaný čas, za který trasu zdolá. Kdo se tedy bude držet jeho tempa, má zaručeno, že zhruba v čase avizovaném na balonku doběhne do cíle,“ vysvětlila Raková.

Každý z účastníků závodu získá originální, ručně vyráběnou hliněnou medaili. Pro první tři nejrychlejší běžce v každé věkové kategorii jsou připraveny symbolické poháry, které vyrobili klienti chráněné dílny Arkadie. Startovné ve výši 350 Kč zahrnuje kromě medaile také startovní číslo, občerstvení během závodu a po doběhnutí i teplou polévku v místní restauraci. „Součástí půlmaratonu jsou i dva vložené závody, jež mu předcházejí. Odstartují v 09:30 hodin. V jednom si to spolu rozdají děti do deseti let věku, ve druhém pak maminky s kočárky, a to na cílové rovince okruhu. V cíli všechny čeká sladká odměna,“ doplnila eventová manažerka. Přihlásit své ratolesti rodiče mohou v den konání závodu v tiskovém středisku.

Partnery běžeckého vytrvalostního závodu jsou společnosti Herkul, KZ systém, Gutra, TBG Severozápadní Čechy a KŠV Group. „Jde o neziskový projekt. Jsme proto rádi, že firmy na naši nabídku partnerství zareagovaly a podpořily potřebnou a zdraví prospěšnou aktivitu,“ doplnila Veronika Raková.

Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých tonáží.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vězeňská služba: Pietní vzpomínka k výročí Pražského povstání

20:48 Vězeňská služba: Pietní vzpomínka k výročí Pražského povstání

V rámci oslav výročí Pražského povstání se dnes konal vzpomínkový pietní akt na místě bývalého nacis…