Blackcomb.cz: Jak vybrat tu nejbezpečnější helmu a chránič páteře?

08.02.2014 16:36 | Zprávy

V poslední době zaplnily média zprávy o nebezpečných pádech na sjezdovkách i děsivé statistiky o zraněných lyžařích. O lyžování i snowboardingu se začalo mluvit jako o nebezpečných, téměř adrenalinových sportech. U většiny sportů, těch zimních nevyjímaje, však platí, že míra bezpečí odpovídá zdatnosti a rozumu sportovce. Pokud se i přes ohleduplnou jízdu lyžař nebo snowboardista dostane do kolize nebo jej překvapí nečekaný pád, můžou u něj ochranné prvky výrazně snížit vážnost zranění. Na co se při výběru bezpečné helmy a chrániče páteře soustředit, vám poradí následující článek.

Blackcomb.cz: Jak vybrat tu nejbezpečnější helmu a chránič páteře?
Foto: Jaroslav Bukowski
Popisek: Lyžování

Průvodce lyžařskými a snowboardovými helmami

Před nákupem je dobré mít přehled o různých typech helem, s nimiž se můžete v kamenných obchodech i e-shopech setkat. Dle tvaru se helmy dělí na fullshellové a halfshellové. Halfshellové (poloskořepinové) helmy mají v oblasti uší textilní vložku. Je v nich tedy lépe slyšet a v případě jarního lyžování či tepla můžete u některých typů ušnice dokonce odepnout. Fullshellové (celoskořepinové) helmy mají spíše závodní vzhled. Pevná konstrukce těchto helem totiž chrání celou hlavu včetně uší. Celoskořepinové helmy jsou vhodné pro závodní a extrémnější styl jízdy, protože kromě ochrany uší některé modely umožňují i připevnění chráničů čelistí. Podle Roberta Kubaczky, provozovatele e-shopu se snowboardovým vybavením Blackcomb.cz, není třeba u rekreační jízdy rozlišovat lyžařské a snowboardové helmy. „Rozdíl mezi helmami je v podstatě jen otázkou designu a módy. Z hlediska bezpečnosti jsou lyžařské a snowboardové helmy totožné, výběr tedy záleží na vkusu a pohodlí zákazníka,“ dodává Kubaczka.

Atesty garantují odolnost helmy

Helmy lze také členit dle materiálu, ze kterého jsou vyrobeny. Sendvičové (injected) helmy jsou vyráběny vstřikováním pěny do plastové skořepiny. Tyto helmy bývají pevnější, ale také těžší než ostatní typy helem. In-mold helmy naopak vznikají vtlačením polystyrenu a jeho spojením s tuhou skořepinou helmy. Tyto helmy bývají lehčí a vydrží méně nárazů než sendvičové helmy. Na trhu dnes najdete také hybridní helmy, u kterých je in-mold technologie použita na horní polovině a injected technologie ve spodní polovině helmy. Je-li pro vás při nákupu bezpečnost nejvyšší prioritou, určitě zkontrolujte, zda má helma český (ČSN EN 1077) nebo evropský bezpečnostní atest (EN 1077:2007). Ten zaručuje, že byla helma řádně testována a je dostatečně odolná. Helmy označené evropskou normou se také označují třídou bezpečnosti: helmy třídy A (class A) chrání větší část hlavy a jsou odolnější než helmy třídy B. „Evropské standardy jsou nicméně opravdu přísné a třídě A vyhovují většinou hlavně závodní, profesionální či celoskořepinové helmy,“ upřesňuje Kubaczka.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Dukovany

Jestli je pravda, že ohledně dostavby Dukovan vaše vláda spoléhá do značné míry na dohody o smlouvách budoucích, jak tvrdí Havlíček, nemyslíte, že je to chyba? Já nevím, ale dá se takovým dohodám věřit? Aby to nedopadlo jako téměř vždy, že se o něco zásadního připravíme. Jak to vidíte vy? Řeší se vů...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Obnova teplického nádraží pokračuje

20:16 Správa železnic: Obnova teplického nádraží pokračuje

Rekonstrukce druhé části nádražní budovy v Teplicích se blíží, Správa železnic vybrala projektanta s…