Obě zahájené stavby na dálnici D3, mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem a mezi Borkem a Úsilným, by měly být dány do provozu za tři roky, tj. v březnu 2018, a proti předpokládání ceně o cca polovinu levněji. Pětikilometrová stavba z Veselí nad Lužnicí byla vysoutěžena za 635 milionů korun, tříkilometrovou stavbu z Borku za částku 718 milionů korun (částky bez DPH).
„Zrychlení výstavby páteřních komunikací, zejména přeshraničních spojení je dalším krokem v naplňování priorit vlády. Jen v roce 2015 by měly být zahájeny stavby 125 kilometrů vyšší tříd, v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury je letos připraveno pro čerpání až 94 miliard korun. Dálnice D3 je strategickou komunikací, která má do budoucna propojit Prahu a Linec, tedy Českou republiku s Rakouskem. Současně chceme více investovat do rekonstrukce silnic nižších tříd. Proto vláda vyčlení v roce 2015 4,5 mld. korun pro kraje, aby mohly urychlit opravy silnic 2. a 3. tříd,“ uvedl premiér Bohuslav Sobotka.
Jedním z klíčových úkolů rezortu pro další období je závazek České republiky dokončit dálniční spojení s Rakouskem. U našich jižních sousedů je v pohybu také příprava stavby tzv. severní dálnice A5 mezi Schrickem a Poysbrunnem směrem na Mikulov – a stále platí, že Česká republika plánuje spojení s Vídní čtyřpruhovou silnicí. Dálnici S10 z Lince pak kolegové z Rakouska plánují dokončit severně od Freistadtu. „Svou rakouskou kolegyni jsem dnes znovu ubezpečil o tom, že výstavba dálnic a klíčových silnic v České republice bude v dalším období akcelerovat. Dnešní start stavebních prací na dvou úsecích D3, pětikilometrového úseku Veselí nad Lužnicí – Bošilec a tříkilometrového úseku Borek – Úsilné, je v tomto směru skvělou zprávu, a rozhodně ne poslední,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.
Už minulý týden byla zahájená další důležitá stavba na rychlostní silnici R4 ze Skalky ke křižovatce u Příbrami, u níž se společně s R7 uvažuje o rehabilitaci tzv. PPP projektů. „Konferenci věnovanou PPP projektům připravujeme ve spolupráci s Asociací pro rozvoj infrastruktury konferenci 16. dubna ve Slovanském domě v Praze. Společně s novým vedením ŘSD se snažíme dohnat skluz za minulá období. Letos zahájíme stavby 125 km silnic vyšších tříd, tedy dálnic rychlostních silnic nebo silnic I. tříd, a v roce 2016 dokonce více než 200 km silnic,“ uzavřel ministr Ťok, který znovu připomenul také důležitou metodiku pro zadávání dopravních staveb formou Design-Build připravenou SFDI. Ta může u vhodných staveb výrazně snížit vady projektové dokumentace a zrychlit přípravu projektu.
Silniční stavby s předpokládaným zahájením realizace v roce 2015 |
Délka v km |
I/22 Strakonice |
1,5 |
I/34 Božejov - Ondřejov – Pelhřimov |
5,4 |
I/26 Staňkov přeložka |
3,0 |
I/62 Děčín – Vilsnice |
1,8 |
I/14 Kunratice - Jablonec nad Nisou |
2,6 |
I/53 Lechovice, obchvat |
4,4 |
I/38 Znojmo obchvat II |
3,4 |
I/49 Vizovice – Lhotsko |
2,3 |
I/11 Opava severní obchvat - východní část |
1,5 |
I/68 Třanovice – Nebory |
6,1 |
I/35 Valašské Meziříčí – Lešná 3. etapa |
0,7 |
I/37 Pardubice – Trojice |
1,0 |
I/35 Rožnov pod Radhoštěm – křižovatka |
1,4 |
I/2 Kutná Hora most ev. č. 2-013 |
0,2 |
I/26 Plzeň most ev. č. 26-009..1,2 (Letná) |
0 |
I/35 Zubří křižovatka se sil. III/01877 |
0,5 |
I/38 Nová Ves, most ev. č. 38-034 přes trať ČD |
0,4 |
I/38 Malín, rekonstrukce mostu ev. č. 38-042 |
0,1 |
I/19 Žďár nad Sázavou - Mělkovice, přeložka |
0,9 |
R1 510 Satalice – Běchovice |
3,8 |
R4 Skalka – křiž. II/118 |
4,8 |
R7 Postoloprty – MÚK Bitozeves |
3,8 |
R49 Hulín – Fryšták |
17,3 |
D1 0137 Přerov – Lipník |
14,3 |
D3 0308C Veselí nad Lužnicí – Bošilec |
5,1 |
D3 0309/I Bošilec – Ševětín |
8,1 |
D3 0309/II Ševětín – Borek |
10,7 |
D3 0309/III Borek – Úsilné |
3,2 |
D1 modernizace – úsek 03, EXIT 29 Hvězdonice - EXIT 34 Ostředek |
4,6 |
D1 modernizace – úsek 18, EXIT 134 Měřín – EXIT 141 V. Meziříčí západ |
7,2 |
D1 modernizace – úsek 25, EXIT 178 Ostrovačice – EXIT 182 Kývalka |
3,6 |
Silniční stavby s předpokládaným zprovozněním v roce 2015 |
Délka v km |
I/37 Chrudim obchvat úsek Medlešice – I/17 |
5,9 |
I/11 Mokré Lazce - hranice okresů Opava Ostrava |
9,8 |
R1 ul. Na Radosti napojení na SOKP |
1,0 |
R6 Lubenec - Bošov |
4,1 |
R35 MÚK Opatovice, dostavba estakády* |
4,2 |
R46 – MÚK Vranovice - Kelčice MÚK Brodek u Prostějova |
0,9 |
D1 modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava |
8,5 |
D1 modernizace - úsek 21, EXIT 153 Lhotka – EXIT 162 Velká Bíteš |
9,1 |
* v roce 2015 dojde k dokončení stavby, zprovoznění však bude možné až po dokončení navazujících úseků
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ministerstvo dopravy