ČR pokračuje v budování dálnic, premiér Sobotka a ministr Ťok dnes zahájili stavbu dalších úseků D3

7. 4. 2015 16:55

Po několika letech stavebního útlumu se na českých dálnicích začíná stavět. Předseda vlády Bohuslav Sobotka dnes společně s ministrem dopravy Danem Ťokem, náměstkyní rakouského spolkového ministra dopravy Urschulou Zechner a dalšími hosty slavnostně zahájili výstavbu dvou úseků dálnice D3, stavby Borek – Úsilné a Veselí nad Lužnicí – Bošilec.

ČR pokračuje v budování dálnic, premiér Sobotka a ministr Ťok dnes zahájili stavbu dalších úseků D3
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok
reklama

Obě zahájené stavby na dálnici D3, mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem a mezi Borkem a Úsilným, by měly být dány do provozu za tři roky, tj. v březnu 2018, a proti předpokládání ceně o cca polovinu levněji. Pětikilometrová stavba z Veselí nad Lužnicí byla vysoutěžena za 635 milionů korun, tříkilometrovou stavbu z Borku za částku 718 milionů korun (částky bez DPH).

„Zrychlení výstavby páteřních komunikací, zejména přeshraničních spojení je dalším krokem v naplňování priorit vlády. Jen v roce 2015 by měly být zahájeny stavby 125 kilometrů vyšší tříd, v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury je letos připraveno pro čerpání až 94 miliard korun.  Dálnice D3 je strategickou komunikací, která má do budoucna propojit Prahu a Linec, tedy Českou republiku s Rakouskem. Současně chceme více investovat do rekonstrukce silnic nižších tříd. Proto vláda vyčlení v roce 2015 4,5 mld. korun pro kraje, aby mohly urychlit opravy silnic 2. a 3. tříd,“ uvedl premiér Bohuslav Sobotka.

Jedním z klíčových úkolů rezortu pro další období je závazek České republiky dokončit dálniční spojení s Rakouskem. U našich jižních sousedů je v pohybu také příprava stavby tzv. severní dálnice A5 mezi Schrickem a Poysbrunnem směrem na Mikulov – a stále platí, že Česká republika plánuje spojení s Vídní čtyřpruhovou silnicí. Dálnici S10 z Lince pak kolegové z Rakouska plánují dokončit severně od Freistadtu. „Svou rakouskou kolegyni jsem dnes znovu ubezpečil o tom, že výstavba dálnic a klíčových silnic v České republice bude v dalším období akcelerovat. Dnešní start stavebních prací na dvou úsecích D3, pětikilometrového úseku Veselí nad Lužnicí – Bošilec a tříkilometrového úseku Borek – Úsilné, je v tomto směru skvělou zprávu, a rozhodně ne poslední,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Už minulý týden byla zahájená další důležitá stavba na rychlostní silnici R4 ze Skalky ke křižovatce u Příbrami, u níž se společně s R7 uvažuje o rehabilitaci tzv. PPP projektů. „Konferenci věnovanou PPP projektům připravujeme ve spolupráci s Asociací pro rozvoj infrastruktury konferenci 16. dubna ve Slovanském domě v Praze. Společně s novým vedením ŘSD se snažíme dohnat skluz za minulá období. Letos zahájíme stavby 125 km silnic vyšších tříd, tedy dálnic rychlostních silnic nebo silnic I. tříd, a v roce 2016 dokonce více než 200 km silnic,“ uzavřel ministr Ťok, který znovu připomenul také důležitou metodiku pro zadávání dopravních staveb formou Design-Build připravenou SFDI. Ta může u vhodných staveb výrazně snížit vady projektové dokumentace a zrychlit přípravu projektu.

Silniční stavby s předpokládaným zahájením realizace v roce 2015

Délka v km

I/22 Strakonice

1,5

I/34 Božejov - Ondřejov – Pelhřimov

5,4

I/26 Staňkov přeložka

3,0

I/62 Děčín – Vilsnice

1,8

I/14 Kunratice - Jablonec nad Nisou

2,6

I/53 Lechovice, obchvat

4,4

I/38 Znojmo obchvat II

3,4

I/49 Vizovice – Lhotsko

2,3

I/11 Opava severní obchvat - východní část

1,5

I/68 Třanovice – Nebory

6,1

I/35 Valašské Meziříčí – Lešná 3. etapa

0,7

I/37 Pardubice – Trojice

1,0

I/35 Rožnov pod Radhoštěm – křižovatka

1,4

I/2 Kutná Hora most ev. č. 2-013

0,2

I/26 Plzeň most ev. č. 26-009..1,2 (Letná)

0

I/35 Zubří křižovatka se sil. III/01877

0,5

I/38 Nová Ves, most ev. č. 38-034 přes trať ČD

0,4

I/38 Malín, rekonstrukce mostu ev. č. 38-042

0,1

I/19 Žďár nad Sázavou - Mělkovice, přeložka

0,9

R1 510 Satalice – Běchovice

3,8

R4 Skalka – křiž. II/118

4,8

R7 Postoloprty – MÚK Bitozeves

3,8

R49 Hulín – Fryšták

17,3

D1 0137 Přerov – Lipník

14,3

D3 0308C Veselí nad Lužnicí – Bošilec

5,1

D3 0309/I Bošilec – Ševětín

8,1

D3 0309/II Ševětín – Borek

10,7

D3 0309/III Borek – Úsilné

3,2

D1 modernizace – úsek 03, EXIT 29 Hvězdonice - EXIT 34 Ostředek

4,6

D1 modernizace – úsek 18, EXIT 134 Měřín – EXIT 141 V. Meziříčí západ

7,2

D1 modernizace – úsek 25, EXIT 178 Ostrovačice – EXIT 182 Kývalka

3,6

Silniční stavby s předpokládaným zprovozněním v roce 2015

Délka v km

I/37 Chrudim obchvat úsek Medlešice – I/17

5,9

I/11 Mokré Lazce - hranice okresů Opava Ostrava

9,8

R1 ul. Na Radosti napojení na SOKP

1,0

R6 Lubenec - Bošov

4,1

R35 MÚK Opatovice, dostavba estakády*

4,2

R46 – MÚK Vranovice - Kelčice MÚK Brodek u Prostějova

0,9

D1 modernizace - úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava

8,5

D1 modernizace - úsek 21, EXIT 153 Lhotka – EXIT 162 Velká Bíteš

9,1

* v roce 2015 dojde k dokončení stavby, zprovoznění však bude možné až po dokončení navazujících úseků

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Ministerstvo dopravy
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

České dráhy: V regionech pokračuje postupná obnova vlakové dopravy

10:24 České dráhy: V regionech pokračuje postupná obnova vlakové dopravy

Krajské samosprávy postupně uvolňují omezení přijatá proti šíření epidemie COVID-19 a znovu navyšují…