ČSSZ: Měli jste loni zaměstnance? Nezapomeňte do konce května zaslat ČSSZ evidenční list

28.05.2018 15:24 | Zprávy

Jednou z důležitých povinností zaměstnavatelů v oblasti sociálního zabezpečení je každoročně vyhotovit každému svému zaměstnanci evidenční list důchodového pojištění (ELDP) a předložit ho k evidenci České správě sociálního zabezpečení (ČSSZ).

ČSSZ: Měli jste loni zaměstnance? Nezapomeňte do konce května zaslat ČSSZ evidenční list
Foto: ČSSZ
Popisek: Česká správa sociálního zabezpečení

ELDP (více ZDE) je doklad obsahující důležité údaje pro nárok na důchod a jeho výši. Uvádí se v něm především doba účasti na důchodovém pojištění zaměstnance a jeho vyměřovací základ za daný kalendářní rok. Zaměstnavatel je povinen ČSSZ předložit ELDP za kalendářní rok na předepsaném tiskopise, zpravidla vždy do 30. 5. následujícího kalendářního roku. V případě, že je pracovní poměr skončen v průběhu roku, vystavuje zaměstnavatel evidenční list nejpozději do 1 měsíce po konečném vyúčtování příjmů, nejpozději do 31. ledna následujícího kalendářního roku.

V loňském roce odeslali zaměstnavatelé více než 6 milionů evidenčních listů, z toho jich 93 % využilo elektronického podání. V případě podání ELDP v papírové podobě lze od letoška nově využít interaktivní formulář, ke kterému je po vytištění připojen QR kód s vyplněnými údaji. Již tedy není nutné, aby zejména malí zaměstnavatelé, kteří se dosud nerozhodli podávat evidenční list elektronickou cestou, vyzvedávali jako doposud na OSSZ prázdný předtištěný formulář. K dispozici mají nový interaktivní formulář, který jednoduše vytisknou na běžný papír formátu A4, a podají jej prostřednictvím místně příslušné okresní správy sociálního zabezpečení (OSSZ). Tiskopis je dostupný na ePortálu ČSSZ (ZDE).

Pro koho je evidenční list určen

Zaměstnavatel vystavuje ELDP ve třech vyhotoveních – jeden originál a dva stejnopisy. Originál je určen pro ČSSZ, jeden stejnopis je předán zaměstnanci a druhý (který zaměstnanec podepíše) si zaměstnavatel ponechá po dobu tří let ve své evidenci. Stejnopis dokladu slouží zaměstnanci pro kontrolu, zda zaměstnavatel vykázal správně údaje, které budou mít vliv na jeho budoucí důchod.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Markéta Šichtařová byl položen dotaz

Myslíte, že vystoupením z EU bychom se vyvázali z její politiky?

Nedošlo by jen k tomu, že by se rozhodovalo o nás bez nás, protože jsme třeba závislí na exportu a vůbec jsme s ostatními zeměmi dost provázáni, už jen třeba tím, když tam cestujeme? Pustí nás tam pak třeba s auty na spalovacími motory, když budou zakázané? Není pro nás setrvání v EU jedinou šancí, ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Vláda ČR odmítá unijní klimatický cíl 2040, je potřeba jej přehodnotit

16:08 Úřad vlády: Vláda ČR odmítá unijní klimatický cíl 2040, je potřeba jej přehodnotit

Vláda žádá přehodnocení klimatického cíle 2040, který v současné podobě považuje za příliš ambiciózn…