„Podobný systém hodnocení veřejné služby používají veřejnoprávní média standardně v zemích západní Evropy. Při tvorbě metodiky pro Českou televizi jsme se inspirovali nejvíce ve Velké Británii a v Nizozemí. Zároveň jsme ji ale přizpůsobili specifikům českého diváka i dosavadním měřením. Zavádění hodnocení veřejné hodnoty je tak pro Českou televizi logickým vývojem, kterým se navíc stává průkopníkem mezi veřejnoprávními médii střední a východní Evropy," říká generální ředitel České televize Petr Dvořák.
Vznik nového systému hodnocení uvítal a významně se na něm podílel Michal Jankovec, člen Rady České televize, jejíž úlohou je vykovávat nad veřejnoprávní televizí dohled: „Zkušenost ukázala, že koncentrace na většinového diváka může vést k poklesu úrovně informovanosti veřejnosti a názorové rozmanitosti vysílání či k absenci kulturních pořadů určených diváckým skupinám s náročným uměleckým vkusem. Pro posuzování plnění veřejné služby je proto důležité jak hodnocení samotných diváků, tak expertní hodnocení. Vítám proto, že Projekt „Hodnocení plnění úkolů veřejné služby Českou televizí“ oba přístupy – divácké a expertní hodnocení - plně implementuje a respektuje.“
Jak upozorňuje programový ředitel Milan Fridrich, zjištění výzkumu jsou už dnes důležitým východiskem pro tvorbu programu. „Průzkum veřejné hodnoty nám pomůže ještě lépe pochopit očekávání diváka České televize, který na jedné straně projevuje touhu po novém, na straně druhé ale lpí na tradici a chová se konzervativně. Průzkum bude důležitou zpětnou vazbou a České televizi pomůže se dále proměňovat v progresivní veřejnoprávní médium, které zároveň bude ctít očekávání českého diváka a tradici.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Česká televize