„Když srovnáme, kolik cestujících dnes dojíždí z regionů do měst autem a kolik vlakem, pak je zřejmé, že železnice má několikanásobný přepravní potenciál a pokud jej využije, mohla by v roce 2030 přepravit až 500 milionů osob,“ říká prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě Miroslav Vyka.
„V počtu jízd vlakem se Češi řadí na přední místa v Evropě. Tento potenciál je třeba rozvíjet intenzivně i v regionální dopravě, k tomu je třeba využít nových moderních vozidel a zrychlení cestovního času a jako bonus nabízet zákazníkům žádané doplňkové služby. Že na komplexní nabídku národního dopravce cestující v regionální dopravě reflektují, dokazují například nárůsty cestujících na trati Praha – Milovice. Od roku 2009, kdy začaly jezdit přímé spoje se počet cestujících zdvojnásobil a stále vidíme prostor pro růst. Stejně tomu může být i u dalších tratí, aktuálně třeba na lince vedoucí z Prahy do Rudné,“ uvedl Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah pro osobní dopravu a dodal: „Nabízíme a rozvíjíme služby od půjčoven jízdních kol, přes směnárenskou činnost či možnost výhodných podmínek využití taxíků. Samostatnou kapitolou je přeprava hendikepovaných, tedy nejen osob na vozíku. Národní dopravce provozuje téměř 5 tisíc spojů denně, jež umožňují tuto přepravu, ale navíc je našim zákazníkům k dispozici celoplošný systém umožňující objednat si přepravu nejen v České republice, ale i do sousedních států či dalších vybraných zemí Evropy. Jsem rád, že dneska už vozíme denně více hendikepovaných cestujících, než tomu bylo kdysi za celý rok.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva