V novém jízdním řádu od letošního prosince budou tyto moderní bistrovozy nasazeny na spoje linky Ex2 „Valašský expres“ Praha – Žilina, na vlak EuroCity „Cracovia“ Praha – Krakov a během jízdního řádu 2020 postupně také na vlaky linky Ex 7 „Jižní expres“ Praha – České Budějovice – Linec.
„Přestavba restauračních vozů na bistrovozy s oddíly 1. třídy zapadá do našeho plánu modernizovat další vlakové soupravy pro dálkovou dopravu a rozšiřovat v nich služby cestujícím. Postupně chceme takto upravit 27 starších restauračních vozů a bistrovozů,“ říká Petr Vondráček, ředitel odboru dálkové dopravy Českých drah a dodává: „Tento koncept nám umožňuje nabídnout více míst pro cestující v 1. třídě a zároveň dál rozvíjet gastronomické služby za přijatelných ekonomických podmínek. Jde totiž o kompromis, který představuje významné snížení nákladů na vedení dálkových vlaků v závazku veřejné služby, ale i našich komerčních spojů.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva