CzechTourism: Cestovní ruch vyhlíží otevření hranic a green pasy

17.05.2021 15:57

Návštěvnost českých hotelů a penzionů se v prvním čtvrtletí 2021 propadla díky více než rok trvajícím omezením v cestovním ruchu o 91 %. U zahraniční klientely zaznamenaly hromadná ubytovací zařízení pokles v návštěvnosti dokonce 96 %. Ve sledovaném období přijelo do hromadných ubytovacích zařízení pouhých 282 tisíc hostů. Vyplývá to z dat, které zveřejnil Český statistický úřad.

CzechTourism: Cestovní ruch vyhlíží otevření hranic a green pasy
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism
reklama

„Nejistota v cestovním ruchu přetrvává a z počtu rezervací je patrné, že Češi nechávají rozhodnutí o dovolených na poslední chvíli nebo minimálně do okamžiku, kdy budou jasná pravidla cestování a využívání služeb jak v tuzemsku, tak v zahraničí.  Podle dat Institutu turismu agentury CzechTourism (www.tourdata.cz) je na konci července celková obsazenost všech ubytovacích kapacit v Česku okolo 40 %. Nejvyšší obsazenost vykazují apartmány (50 %) a ostatní typy zařízení zahrnující například kempy nebo víkendové chaty a chalupy (téměř 60 %). Nejhůře jsou na tom hotely s obsazeností nižší než 20 %. Pokud jde o jednotlivé kraje, nejvyšší obsazenost (50 % a více) mají Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj a Liberecký kraj. Ostatní se pohybují v rozmezí třiceti a čtyřiceti procent. Vůbec nejhůře je na tom Karlovarský kraj (26 %) a Praha (20 %). Přičemž obsazenost hotelů v Praze je na konci července pouhých 5 %,“ komentuje situaci Jan Herget ředitel České centrály cestovního ruchu a doplňuje: „Na pomoc covidem zdecimovanému turistickému ruchu v Praze chystáme ve spolupráci s Prague City Tourism od června do poloviny srpna společnou zahraniční co-brandovou kampaň. Současně CzechTourism podepsal s Prague City Tourism a Letištěm Praha dohodu o společné podpoře příjezdové turistiky. Ze strany CzechTourism jde především o pomoc při vyjednávání přímých leteckých spojení do Prahy a České republiky“.

„Aktuálně, kromě marketingových aktivit na podporu domácího cestovního ruchu, které jsou koordinovány s regiony a podnikateli a zastřešuje je koncept #světovéČesko, udržují zahraniční zastoupení CzechTourism aktivní spolupráci s obchodními partnery a připravují se na spuštění B2C aktivit. Pouze čekáme na oficiální informace ohledně otevření hranic a pravidla cestování například formou green pasů,“ uzavírá Herget.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

FNUSA: Darovali srdce, nová výzdoba v kapli sv. Anny uctívá jejich památku

10:06 FNUSA: Darovali srdce, nová výzdoba v kapli sv. Anny uctívá jejich památku

Darování srdce je darem života a projevem nejhlubší lidské lásky. Slova, která ve Fakultní nemocnici…