DPP: Metro D je poprvé propojeno s trasou C, rovnou na dvou místech

08.10.2024 7:23 | Tisková zpráva

První úsek pražského metra na budované čtvrté trase D má za sebou další milník. Stavařům se jej podařilo propojit se stávající trasou C, s odstupem několika dnů rovnou na dvou místech – ze spojky C-D prorážkou do čelní stěny rozpletu pravého traťového tunelu za stanicí Pankrác C ve směru na Budějovickou a z povrchu ze stavební jámy před OC Arkády probouráním se do neveřejné části stanice Pankrác C.

DPP: Metro D je poprvé propojeno s trasou C, rovnou na dvou místech
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Tímto krokem byly zároveň dokončeny veškeré ražby v mezistaničním úseku. Dále se bude razit už jenom v samotných stanicích Pankrác D a Olbrachtova. Stavba prvního úseku metra D běží už zhruba 30 měsíců. V současnosti je vyraženo celkem cca 2600 metrů tunelů a přibližně 84 % celkového objemu ražeb.

Téměř půl kilometru dlouhý (468 metrů) jednokolejní spojovací tunel mezi trasami C-D, který byl v těchto dnech doražen, bude sloužit pro obsluhu linky D a služební jízdy vlakových souprav až do doby, než bude v Písnici pro Déčko postaveno vlastní depo. Do té doby budou vlaky vypravovány ze současného depa Kačerov. Spojka C-D ústí do pravého traťového tunelu stávající trasy C, do tzv. rozbočovací vidlice, která byla vybudována zhruba 30 metrů za samotnou stanicí Pankrác C ještě na začátku 70. let, tj. v době výstavby nejstaršího úseku pražského metra mezi Kačerovem a Florencí (původně Sokolovskou).

V místě probourání se do části stropní konstrukce neveřejné části stanice Pankrác C vznikne nový přestupní koridor mezi stanicemi Pankrác C a D, navazující na eskalátorový tunel přestupu. Obě místa prorážky, resp. probourání se do trasy C jsou půdorysně od sebe vzdálena pouhých cca 50 metrů. I přesto, že je déčko nově propojeno se stávající trasou C, stavební část je na obou místech od provozované z bezpečnostních a technologických důvodů oddělena dočasnými stěnami, které zhotovitelé vybudovali ještě před prorážkou, a to nejen kvůli zamezení pronikání hluku a prachu ze stavby do traťového tunelu a samotné stanice, ale také kvůli zamezení neoprávněného vstupu nepovolaných osob do kolejiště trasy C, nebo naopak do prostor stavby. Dočasné oddělující zdi budou zbourány až po dokončení stavebních prací na prvním úseku déčka.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Hlasování

Vážený pane doktore, z medií vyplývá, že jste v EU Parlamentu hlasoval pro "Chat Control", tedy další ze stupínků směrem k omezování svobody slova. Těžko to obhajovat. Velmi mě proto překvapilo, že jste údajně svůj hlas připojil. Můžete prosím vysvětlit tento svůj postoj. Chtěl bych věřit alespoň čá...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zlín: Cross bude pokračovat v modernizaci zlínských křižovatek a přechodů i na podzim

7:33 Zlín: Cross bude pokračovat v modernizaci zlínských křižovatek a přechodů i na podzim

Akciová společnost Cross Zlín pokračuje v kompletní obnově a modernizaci světelných křižovatek ve mě…