DPP se tak může v období 2020 – 2034 spolehnout na full service. DPP se podařilo vyjednat výhodnější podmínky kontraktu oproti původnímu návrhu.
V současnosti jezdí v pražském metru 53 souprav M1. Vlaky mají od začátku provozu najeto od 630 tisíc km (poslední vlak uvedený do provozu v roce 2011) po cca 1,5 milionu km (nejstarší vlaky uvedené do provozu v roce 2000). Stávající smlouva se společností Siemens Mobility, s. r. o. je v případě souprav metra M1 uzavřena s platností do 31. 12. 2019. Aby nedošlo ke snížení disponibility vozového parku a ohrožení provozu vlaků M1 na lince C po r. 2020, DPP již od června 2017 zahájil realizaci projektu vedoucí k zajištění pokračování údržby vlaků M1 formou full service pro zajištění jejich disponibility na následující období od r. 2020.
„S realizací tohoto důležitého projektu jsme již začali před téměř rokem a půl. Po všech proběhlých jednáních se společností Siemens Mobility jsem velmi potěšen finálním výsledkem, kdy se nám podařilo vyjednat výrazné snížení ceny oproti původnímu návrhu Siemens Mobility. Jednací tým DPP dosáhl po schůzkách s dodavatelem snížení ceny o 5,8 % v porovnání s původním návrhem. V absolutních číslech je to částka zhruba 463 milionů korun,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva




