Devět budov ČEZ zasvítí do tmy modře. Energetici tak vyjádří podporu lidem s autismem a organizacím

02.04.2019 18:49 | Zprávy

Energetici se již popáté zapojí do osvětové kampaně „Česko svítí modře“.

Devět budov ČEZ zasvítí do tmy modře. Energetici tak vyjádří podporu lidem s autismem a organizacím
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Modrým světlem se v noci z 2. na 3. dubna rozzáří například rozhledna ledvické elektrárny, Zákaznickém centrum ČEZ v Plzni, vrátnice Jaderné elektrárny Dukovany, oběžné kolo u elektrárny Dlouhé stráně a další objekty po celé republice. Nadace ČEZ do aplikace EPP – Pomáhej pohybem zároveň nasadí projekt Dům pro autisty, na který bude moci sportováním přispět široká veřejnost.

Aprílové žertíky střídá každoročně téma o něco vážnější. Světový den zvýšení povědomí o autismu, který připadá právě na 2. dubna, má za cíl zvýšit informovanost veřejnosti o poruchách autistického spektra a formou besed a návštěv sdílených prostor podpořit vzájemné porozumění i bořit předsudky. V tento den se lidé na celém světě zapojují do osvětové kampaně Light it up blue, u nás s názvem Česko svítí modře, kterou iniciuje platforma Naděje pro autismus. Každým rokem se do ní zapojují firmy, podniky a veřejné instituce, které modře nasvítí své budovy, i jednotlivci, kteří se oblečou do modrého. A proč modře? Modrá je totiž barvou komunikace a sebevyjádření, což je jedna z oblastí, ve které mají lidé s autismem největší potíže.

Skupina ČEZ spolu s Nadací ČEZ podporují mnoho organizací, které pomáhají lidem s autismem, dlouhodobě. I v jednorázových akcích ale vidí smysl. „Letos se již popáté zapojujeme do kampaně „Česko svítí modře.“ Nasvícením našich objektů po celé České republice chceme poukázat na důležitost komunikace o autismu a vzbudit zájem okolí o toto závažné téma. S organizacemi, které se problematice autismu věnují, spolupracují i naši zaměstnanci: chodí do různých spolků pomáhat v rámci firemního dobrovolnictví, přispívají finančně v rámci firemní sbírky „Plníme přání, myslíme na druhé“, nakupují výrobky chráněných dílen na vánočních a velikonočních trzích,“ říká Michaela Chaloupková, leader udržitelného rozvoje a členka představenstva Skupiny ČEZ. Řada zaměstnanců vyráží 2. dubna do práce v modrém oblečení, do modra se v tento den přebarvuje i firemní intranet.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Proč nenecháte rozhodnout rodiče?

Jestli a od kolika svým dětem dovolí přístup na sociální sítě? To pak začnete i určovat, na co se smí nebo nesmí dívat v televizi nebo v kolik mají chodit spát a v kolik vstávat? Myslíte, že vše špatné se odehrává jen na sociálních sítích, a že ony jsou strůjci zla?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SPÚ: Výstavbu bytových domů pro lidi, kteří přišli o bydlení při povodních

22:31 SPÚ: Výstavbu bytových domů pro lidi, kteří přišli o bydlení při povodních

Ministerstvo zemědělství zajistilo bezplatné pozemky pro výstavbu obydlí ve městě Jeseník pro lidi, …