Devět budov ČEZ zasvítí do tmy modře. Energetici tak vyjádří podporu lidem s autismem a organizacím

02.04.2019 18:49 | Zprávy

Energetici se již popáté zapojí do osvětové kampaně „Česko svítí modře“.

Devět budov ČEZ zasvítí do tmy modře. Energetici tak vyjádří podporu lidem s autismem a organizacím
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Modrým světlem se v noci z 2. na 3. dubna rozzáří například rozhledna ledvické elektrárny, Zákaznickém centrum ČEZ v Plzni, vrátnice Jaderné elektrárny Dukovany, oběžné kolo u elektrárny Dlouhé stráně a další objekty po celé republice. Nadace ČEZ do aplikace EPP – Pomáhej pohybem zároveň nasadí projekt Dům pro autisty, na který bude moci sportováním přispět široká veřejnost.

Aprílové žertíky střídá každoročně téma o něco vážnější. Světový den zvýšení povědomí o autismu, který připadá právě na 2. dubna, má za cíl zvýšit informovanost veřejnosti o poruchách autistického spektra a formou besed a návštěv sdílených prostor podpořit vzájemné porozumění i bořit předsudky. V tento den se lidé na celém světě zapojují do osvětové kampaně Light it up blue, u nás s názvem Česko svítí modře, kterou iniciuje platforma Naděje pro autismus. Každým rokem se do ní zapojují firmy, podniky a veřejné instituce, které modře nasvítí své budovy, i jednotlivci, kteří se oblečou do modrého. A proč modře? Modrá je totiž barvou komunikace a sebevyjádření, což je jedna z oblastí, ve které mají lidé s autismem největší potíže.

Skupina ČEZ spolu s Nadací ČEZ podporují mnoho organizací, které pomáhají lidem s autismem, dlouhodobě. I v jednorázových akcích ale vidí smysl. „Letos se již popáté zapojujeme do kampaně „Česko svítí modře.“ Nasvícením našich objektů po celé České republice chceme poukázat na důležitost komunikace o autismu a vzbudit zájem okolí o toto závažné téma. S organizacemi, které se problematice autismu věnují, spolupracují i naši zaměstnanci: chodí do různých spolků pomáhat v rámci firemního dobrovolnictví, přispívají finančně v rámci firemní sbírky „Plníme přání, myslíme na druhé“, nakupují výrobky chráněných dílen na vánočních a velikonočních trzích,“ říká Michaela Chaloupková, leader udržitelného rozvoje a členka představenstva Skupiny ČEZ. Řada zaměstnanců vyráží 2. dubna do práce v modrém oblečení, do modra se v tento den přebarvuje i firemní intranet.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Hezky napsané

Celý váš komentář ke státnímu svátku se mi líbil. Na konci píšete, že 28. říjen není jen datum. Je to připomínka, že když táhneme za jeden provaz, dokážeme všechno. Nemyslíte, že to je ale něco, co vy politici vůbec neděláte? Že se nejste schopni ani v dost zásadních věcech oprostit od vaší stranick...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Spolupráce s ČSOB a Mastercard na digitalizaci služeb

7:23 Česká pošta: Spolupráce s ČSOB a Mastercard na digitalizaci služeb

Česká pošta v rámci své transformace představila modernizační programy se zaměřením na digitalizaci …