Dokončení D1 u Přerova podpořilo na 10 tisíc lidí. Proti jsou jednotlivci. Dálnice tak končí v poli…

09.07.2021 6:58 | Zprávy

Dokončení D1 v úseku Přerov – Říkovice podpořilo na 10 tisíc spoluobčanů, kteří na Přerovsku, žijí, pracují nebo jím pravidelně projíždějí. Proti jsou jednotlivci. Dálnice D1 u Přerova tak končí v poli namísto toho, aby výrazně ulevila neudržitelné dopravní situaci v regionu, která generuje zvýšené riziko nehodovosti. O zplodinách nemluvě. Petici dnes její organizátoři ze Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě (SRDIM) předali v Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky (PS PČR) jejímu předsedovi Radkovi Vondráčkovi.

Dokončení D1 u Přerova podpořilo na 10 tisíc lidí. Proti jsou jednotlivci. Dálnice tak končí v poli…
Foto: Metrostav
Popisek: Probíhající etapa rekonstrukce dálnice D1

Dopravní situace je na Přerovsku dlouhodobě katastrofální a neudržitelná. Při průjezdu městem řidiči čekají v kolonách i dlouhé hodiny. Neúnosná hustota provozu výrazně zvyšuje nejen riziko nehodovosti, ale také množství vypuštěných zplodin do ovzduší.

V uplynulých dnech se dopravní situace v regionu ještě více zhoršila díky teplem popraskané dálnici D35 na Prostějovsku. V plné nahotě se tak obnažila chybějící dopravní alternativa. Silniční provoz na Přerovsku totiž mohl být dávno převeden na dálnici D1, což by byla pro Přerováky a obyvatele okolních obcí velká úleva. Dokončení D1 v úseku mezi Přerovem a Říkovicemi bohužel dlouhodobě blokují aktivisté-jednotlivci.

Výsledkem jejich snažení je mimo jiné žaloba na verdikt krajského úřadu v Olomouci ohledně opětovného potvrzení změny územního rozhodnutí na D1 u Přerova, která obsahuje například návrh na zpřísnění ochrany významných krajinných prvků. Tito aktivisté přitom paradoxně výslovně upozorňují na to, že rozptylová studie k dokončení D1 z roku 2016 je údajně zastaralá a měla by být vypracována nová.       

„Pokud by byla dokončena D1 v úseku Přerov-Říkovice, došlo by k významnému snížení hustoty dopravy v Přerově a okolních obcích a rovněž by se zrychlila  mobilita mezi Zlínskou a Ostravskou oblastí. Také by se snížilo riziko nehodovosti i množství vypuštěných zplodin,“ popisuje situaci předseda SRDIM Libor Lukáš. „Bohužel obstrukční jednání aktivistů v průběhu povolovacích procesů evidentně brzdí průběh realizace stavby, což ve svém důsledku komplikuje život desítkám tisíc spoluobčanů, kteří na Přerovsku žijí,“ doplňuje Libor Lukáš.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

Proč najednou chcete být poslanec?

Původně jste nechtěl do sněmovny kandidovat, a teď dáte práci poslance přednost před prací náměstka. Není to náhodou proto, že nejste schopný vyřešit problém s dopravou v Praze? Přijde vám to fér někomu předávat dopravu v nejhorším stavu, co kdy byla? Nebo vy máte na dopravní situaci v Praze snad ji...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Šikovný technik z rumburské Lesní správy odborně opravil historický hraniční kámen

16:14 Lesy ČR: Šikovný technik z rumburské Lesní správy odborně opravil historický hraniční kámen

Poškozený historický kámen umístěný zřejmě v roce 1843 na hranici tří katastrů, Krásné Lípy, Rumburk…