Drážní úřad: Při schvalovacím procesu primárně dbáme na bezpečnost

30.05.2018 16:54 | Zprávy

Každé nové drážní vozidlo, které je uváděno nejen na český trh, musí projít řádným schvalovacím procesem. Ten ve finále může trvat i řadu měsíců. Platí to jak pro železniční, tak i tramvajová, trolejbusová, speciální vozidla a vozidla lanové dráhy.

Drážní úřad: Při schvalovacím procesu primárně dbáme na bezpečnost
Foto: Drážní úřad
Popisek: Drážní úřad

O potřebě provozovat schválená vozidla hovoří zákon o dráhách. Podle něho lze provozovat pouze takové vozidlo, které svojí konstrukcí a technickým stavem odpovídá požadavkům bezpečnosti drážní dopravy.

Obdrží-li Drážní úřad žádost o schválení nového typu drážního vozidla, jde o počátek celého procesu, který zpravidla může zabrat až několik měsíců. Délka schvalovacího procesu závisí i na spolupráci žadatele, zda je schopen včas poskytnout k vozidlu všechny relevantní podklady, které jsou nezbytné pro úspěšné schválení. Mezi tyto podklady lze zařadit i splnění všech certifikovaných technických a provozních zkoušek, které se provádějí v Ministerstvem dopravy pověřených zkušebnách. Pokud žadatel všechny potřebné dokumenty nedodá, přeruší se správní řízení a čeká se do doby, než je doplní. Tím se někteří žadatelé sami dostávají do časové tísně.

Jako aktuální příklad lze uvést ostravský dopravní podnik, který žádá o schválení nové tramvaje od firmy Stadler. V tomto konkrétním případě došlo k přerušení jednoho ze správních řízení, neboť není možné na základě dodaných materiálů posoudit celkovou technickou způsobilost vozidla. „Bez kompletních materiálů vozidlo zkušební provoz absolvovat nemůže, zejména kvůli zachování jeho bezpečnosti,“ oznámil ředitel Drážního úřadu Jiří Kolář.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Vladimír Pikora, Ph.D. byl položen dotaz

Pane Pikoro, vím že se trápíte s rozpočtem a hledáte úspory.

Kolik by se uspořilo ve státním rozpočtu, kdyby 17.Listopad nebyl svátkem s dnem pracovního volna, ale "jen" významným dnem? Zdá se mi, že tento svátek není slaven důstojně a slouží k útokům na občany s jiným politickým názorem.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Značku Klasa získaly dvě zvěřinové delikatesy

22:03 Lesy ČR: Značku Klasa získaly dvě zvěřinové delikatesy

“Jelení pršut“ a “Trhaný divočák“, masné výrobky z produkce zpracovny zvěřiny v krušnohorských Klíne…