„Pravidla, jak zabezpečit by či dům proti vykradení, jsou dobře známá. Ale je překvapivé, že se jimi spousta lidí neřídí. V tomto případě není dobré spoléhat na víru, že mně se něco takového nemůže stát,“ uvádí ředitel produktového managementu pojišťovny Generali Jiří Střelický.
Generali řešila v průběhu července a srpna loňského roku přes 200 krádeží a vloupání do domácností, rodinných domů a rekreačních objektů. Vzniklá škoda přesáhla 2 milióny korun. V roce 2012 bylo podobných případů na 170 za 1,6 miliónu korun. Zda je trend opravdu rostoucí, jak naznačuje meziroční srovnání, ukáže až letošní léto.
Je s podivem, že stále existují lidé schopní nechat klíč od domu nebo bytu na notoricky známých a snadno přístupných místech – pod rohožkou, na zárubni, za oknem. To jsou první místa, která každý zloděj vyzkouší, než se pokusí dostat do bytu násilím.
V posledních letech se pomocníkem zlodějů staly sociální sítě. „Lidé často na sítích zveřejňují informace o svém soukromí a neuvědomují si, jakým rizikům se tak vystavují. Je sice pochopitelné, že se chtějí pochlubit přátelům, že již za pár dní budou lenošit u moře, ale tahle informace je velice cenná i pro tipaře bytových zlodějů. Navíc v době tabletů a chytrých telefonů lidé sdílejí své fotky přímo z dovolené a zloději se tak lehce ujistí, že vytipovaná rodina je skutečně tisíce kilometrů daleko,“ upozorňuje tiskový mluvčí pojišťovny Generali Jiří Cívka.
Rizikem jsou v tomto případě také odrůstající ratolesti, zvyklé s přáteli sdílet na sítích úplně všechno. Právě jim by měli rodiče zdůraznit, že není vhodné šířit na facebooku zprávy o odjezdu na dovolenou.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Pojišťovna Generali