Jak na GDPR? Základní školení je na internetu k dispozici zdarma

16.03.2018 10:56 | Zprávy

Podle průzkumu společnosti O2 uveřejněného počátkem března není téměř polovina českých firem připravena na zpřísnění povinnosti ochrany osobních údajů (GDPR) svých zákazníků. Nová pravidla přitom začnou platit již v pátek 25. května, takže čas se začíná povážlivě krátit. Řada firem přitom ani neví, co přesně GDPR řeší a co musí pro splnění povinností v oblasti ochrany osobních údajů udělat. Základní informace přitom mohou získat na internetu zdarma, navíc srozumitelnou a přátelskou formou.

Jak na GDPR? Základní školení je na internetu k dispozici zdarma
Foto: pixabay.com
Popisek: Internet - ilustrační foto

Když libovolná firma poptá společnost či konzultanta s ohledem na zavedení GDPR (General DataProtectionRegulation), prvním bodem je zpravidla zpoplatněná analýza a téměř v každém případě ji ve druhém kroku následuje pozvánka na školení o GDPR. Školení jsou v různé kvalitě a samozřejmě i v různé ceně. Nezřídka kdy dosahují platby za taková školení i několik tisíc korun pro jednotlivce.

Na internetu je přitom mimo jiné dostupná série několika řádově dvacetiminutových videí pojmenovaných Jak na GDPR, které zájemce do problematiky GDPR zevrubně uvedou. Na úvodní video s vysvětlením základních pojmů navazuje díl, který se věnuje osobním a citlivým údajům, další díl je zaměřený na popis, kdo je Správce údajů a kdo jsou jejich zpracovatelé. Podrobně je také popsáno, co jsou právní tituly a nechybí ani díl, ve kterém se pojednává o častých omylech, k nimž v souvislosti s GDPR dochází.

„Problematice kybernetické bezpečnosti a ochrany osobních údajů se věnuji od roku 2011. Série videí vznikla tak, že jsme chtěli podnikatelům poskytnout na jednom místě přehledně a srozumitelně základní vhled do problematiky GDPR. Informace v médiích totiž často spíš poukazují na složitost procesu zavedení GDPR, vysoké náklady a pokuty. Přitom chyběla ucelená informace, jak na GDPR, zejména pro malé a střední podniky, školy, zástupce měst a obcí, nebo třeba pro hotely či majitele restaurací,“ popisuje motivaci, proč si stoupnul před kameru Dalibor Lukaštík, jednatel společnosti 4Stars.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Michal Šmarda byl položen dotaz

Neuvažujete o založení nové levicové strany?

Když se SOCDEM zaprodala komunistům, nemyslíte, že je tu pro novou stranu prostor?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa jeskyní: Jaký byl příběh Mlady, Kromaňonky z Mladečských jeskyní?

22:03 Správa jeskyní: Jaký byl příběh Mlady, Kromaňonky z Mladečských jeskyní?

Na loňské hlasování o jménu pro 31 tisíc let starou dívku z Mladečských jeskyní u Litovle navazuje n…