„Nasazení stroje Boeing 787 Dreamliner na trase z Prahy do Soulu umožní cestujícím mířícím do Asie komfortnější cestování v jednom z nejmodernějších a zejména nejtišších letadel současnosti. Jeho využití v Praze tak bude odpovídat našemu odpovědnému přístupu k udržitelnému rozvoji, především řešení hlukové zátěže z leteckého provozu,“ uvedl Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha. „Jedná se také o skvělou ukázku toho, jak se linka, která je v provozu od roku 2004 exponenciálně vyvíjí a nabízí cestujícím stále více služeb na palubě,“ dodal Řehoř.
Konstrukce letounu Boeing 787 Dreamliner je zcela odlišná od běžných dopravních letadel. Dreamliner je prvním komerčním letounem, jehož trup je vyroben z lehkého materiálu na bázi uhlíkových vláken – kompozitů. Díky nižší hmotnosti spotřebuje o 20 % méně paliva a vyprodukuje o 20 % méně emisí oproti jiným letounům ve stejné kategorii. Asi největší změnu však pocítí sami cestující na palubě. Interiér využívá k osvětlení nejnovější LED technologie, které se mění v závislosti na čase a prostředí, ve kterém se letoun nachází. Okna kabiny jsou o 78 % větší oproti jiným typům letadel a plastové záclonky byste na nich hledali marně. Každé okno je vybaveno tlačítkem na ztmavení nebo zprůhlednění skla v pěti různých úrovních. Kabina Dreamlineru Korean Air nabízí 6 sedadel v první třídě, 18 sedadel v business třídě a 245 míst v ekonomické třídě. Každé sedadlo první a business třídy má svůj vlastní přístup do uličky a pouhým stiskem tlačítka se přemění na vodorovné lůžko. Cestující si mohou vybrat také z bohaté nabídky nápojů nebo korejského i mezinárodního menu ve všech třídách.
„Jsme velmi rádi, že můžeme cestujícím mezi Prahou a Soulem představit nejmodernější letoun z naší flotily. Pevně věřím, že Dreamliner pozitivně přispěje k upevnění pozice Korean Air v Praze, která zároveň patří mezi nejoblíbenější evropské destinace“, sdělil Yeong Ho Choe, generální manažer letecké společnosti Korean Air pro region CEE.
Aerolinka provozuje lety na Mezinárodní letiště v Inčchonu v letní sezóně s nejnovějším jumbem Boeing 747-8I. V zimní sezóně doposud létala s Boeingem 777-200ER. Díky změně typu letadla na Dreamliner dojde oproti té loňské k navýšení sedačkové kapacity o téměř 8,5 %.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
autor: PV
Pokorná Jermanová (ANO): Emisní povolenky schválila Fialova vláda a teď proti tomu falešně bojuje
A kdo schválil a podepsal Green Deal? A co jste udělali pro jeho zrušení, jak jste slibovali? Podle mě jste jak jeden za 18 a druhý bez dvou za 20
Další články z rubriky

11:14 ČEZ: Třeboradický „kotel poslední záchrany“ výrobcem teplé vody pro Prahu
Velkou proměnou prochází v současné době výrobní technologie v Areálu Třeboradice, a.s., ze Skupiny …
- 7:33 Vězeňská služba: Dokumentární projekt Ve službě: Za mřížemi II
- 20:16 FNUSA: Šetrnější přístup k léčbě parodontitidy přináší méně komplikací
- 16:14 ČEZ: Nárůst počtu dobíjení přes 50 %
- 11:14 Finanční správa se soustředí na stovky milionů nepřiznaných tržeb e-shopů
- 7:33 ČSÚ: Meziroční růst cen potravin opět zrychlil