Lukáš Andrýsek se stal generálním ředitelem CSG Mobility

08.08.2023 12:29 | Komerční článek

Lukáš Andrýsek, generální ředitel společnosti Tatra Trucks, převzal odpovědnost i za vedení nově vzniklé divize CSG Mobility, která v rámci průmyslově-technologického holdingu Czechoslovak Group sdružuje společnosti podnikající v automobilovém a železničním průmyslu. Pokračuje tak kariérní růst manažera, který do holdingu CSG přišel v roce 2016 jako ekonomický ředitel a člen představenstva společnosti DAKO-CZ.

Lukáš Andrýsek se stal generálním ředitelem CSG Mobility
Foto: Czechoslovak Group
Popisek: Lukáš Andrýsek

V červenci tohoto roku vznikla v rámci holdingu CSG divize CSG Mobility. Tato divize spojuje dvě původní divize, a to CSG Rail a CSG Automotive. V nově vzniklé divizi jsou zastoupeny největší společnosti v holdingu, kterými jsou DAKO-CZ, a.s., výrobce brzdových systémů pro kolejová vozidla sídlící v Třemošnici, a kopřivnická automobilka Tatra Trucks se všemi svými přidruženými společnostmi. Sloučením do nové divize CSG Mobility dojde k maximálnímu využití synergií obou klíčových společností, využití dlouhodobých zkušeností a sil obou ve svých oborech silných a renomovaných značek.

Do čela divize CSG Mobility se postavil v pozici jejího generálního ředitele Lukáš Andrýsek, který je zároveň od jara tohoto roku CEO automobilky Tatra Trucks. Předtím působil ve společnosti DAKO-CZ, kde v roce 2016 začínal jako ekonomický ředitel, od roku 2018 působil jako výkonný ředitel a posléze postoupil na pozici generálního ředitele a předsedy představenstva. Pod jeho vedením společnost DAKO-CZ prudce expandovala po stránce výrobních i hospodářských výsledků. Tržby vzrostly během jeho působení z 950 milionů Kč v roce 2016 na 2,65 miliardy Kč v roce 2022, EBITDA ve stejném období stoupla ze 116 na 542 milionů Kč. Pod jeho vedením bylo založeno pět dceřiných společností v České republice a výroba brzdových systémů se rozšířila do Ostravy a formou dvou JV a jedné dceřiné společnosti i do Indie. Ve vedení Tatry má Lukáš Andrýsek za úkol navýšit výrobu, která by měla během několika let dosáhnout mety 2000 vozidel za rok.

David Chour, výkonný ředitel holdingu CSG, k nástupu Lukáše Andrýska do vedení divize CSG Mobility uvádí: „I když jsou železnice a automotive různé obory, existují zde synergické efekty, které nás vedly k rozhodnutí spojit je v rámci holdingu CSG do jedné divize. Lukáš Andrýsek díky dokonalé znalosti obou oborů i klíčových společností této divize je povolán k tomu, aby tyto synergie vyhledával, a to například na indickém trhu, kde se angažují DAKO-CZ i Tatra. Za sedm let působení ve vrcholných pozicích firem CSG dokázal své vynikající manažerské i obchodní schopnosti.“

Lukáš Andrýsek, generální ředitel divize CSG Mobility a automobilky Tatra Trucks uvádí: „Vedení divize CSG Mobility jsem přijal s přesvědčením, že tato organizační změna ve struktuře holdingu a zároveň propojení funkcí ředitele divize i její klíčové firmy v mé osobě významně pomůže dalšímu rozvoji automobilky Tatra i DAKO-CZ. Na úrovni divize mi bude pomáhat tým zkušených manažerů s odpovědností za obchodní či technický rozvoj členských společností.“

Lukáš Andrýsek je absolventem Slezské univerzity v Opavě v oboru ekonomika a IT. Před svým příchodem do holdingu CSG pracoval přes osm let na různých pozicích finančního managementu automobilky Hyundai Motor Manufacturing Czech, s.r.o.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

BESIP: Skrytá měření odhalila další rizikové místo v Libereckém kraji

7:14 BESIP: Skrytá měření odhalila další rizikové místo v Libereckém kraji

V Hajništi překračuje maximální povolenou rychlost v obci skoro 90 procent motoristů. Výjimkou nebyl…