MŠMT v přílohách sjednotilo terminologii a doplnilo některé chybějící okruhy. „V oblasti záškoláctví a vandalismu jsme po konzultaci s odborníky doplnili například formy prevence, ochranné a rizikové faktory a doporučené odkazy. Oblast kyberšikany jsme kromě toho doplnili ještě o síť spolupráce a možnosti pedagoga v rámci řešení tohoto značně rizikového chování,“ uvedl náměstek pro řízení sekce vzdělávání Václav Pícl. „Kromě toho jsme na základě požadavku veřejné ochránkyně práv doplnili tuto přílohu také o doporučení k řešení kyberšikany vyskytující se mimo dobu vyučování a dále o doporučení pro ředitele škol, jak mají kyberšikanu zohlednit ve svých školních řádech,“ dodal náměstek Pícl.
Kyberšikana se stala s rozvojem moderní elektroniky a internetu mimořádně nebezpečnou formou agrese, která ohrožuje vzdělávání a bezpečí ve škole. Základním pravidlem pro předcházení kyberšikany je zanést do školního řádu pravidla používání ICT, internetu a mobilních telefonů (během vyučování, o přestávkách, v areálu školy).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva