„V posledních čtrnácti dnech je to už druhá noční práce na modernizaci dálnice D1. Uzavření šestikilometrového úseku dálnice u Jihlavy jsme povolili na celkem 14 hodin, během kterých museli stavaři stihnout zbourat nadjezd a zase obnovit provoz. Mezi Prahou a Brnem stavíme prakticky za provozu novou dálnici, což je náročné pro stavbaře i pro řidiče. Těm proto děkuji za trpělivost. Dokončit modernizaci je nutné a výrazně to zlepší kvalitu i bezpečnost D1,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Modernizace D1: Práce ve dvou směnách a kontrola kvality
Na všech modernizovaných úsecích nejvytíženější české dálnice se bude letos pracovat ve dvou směnách. Ředitelství silnic a dálnic také dohlíží nad harmonogramem prací a kvalitou, v případě jakéhokoliv zpoždění je možné uložit zhotoviteli pokutu, případně stavbu reklamovat.
„V březnu a dubnu se postupně rozebíhají práce na celkem sedmi úsecích dálnice D1. Kvůli bezpečnosti i letos nasadíme úsekové měření rychlosti, které zklidní dopravu a potrestá především piráty silnic,“ dodává ministr.
Modernizace 160 kilometrů nejstarší a nejvytíženější dálnice D1 v úseku z Prahy do Brna začala v roce 2013, práce mají skončit v roce 2020. Na všech úsecích, kde se pracuje, je provoz veden ve čtyřech pruzích, po dvou v každém směru. Způsob modernizace české dálnice je inspirován opravou německé dálnice A13 z Drážďan do Berlína, která je shodně dlouhá a probíhala ve stejném režimu.
Více o modernizaci D1 najdete na www.novaD1.cz. Aktuální dopravní informace jsou pak na www.dopravniinfo.cz nebo na lince 800 280 281.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva