Ministerstvo dopravy: Plán zabezpečení českých tratí je hotov

11.12.2020 18:47

Pracovní komise ke zvýšení bezpečnosti železničního provozu schválila plán zvýšení zabezpečení tuzemské železnice i v posledních dvou kategoriích, na regionálních tratích.

Ministerstvo dopravy: Plán zabezpečení českých tratí je hotov
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

Již tedy víme, kdy a jak bude Správa železnic pracovat na instalaci dalších prvků na tuzemské koleje (evropský zabezpečovač ETCS aj.). Bezpečnostní komise tím splnila svůj cíl daný při letošním obnovení činnosti ministrem dopravy Karlem Havlíčkem.

Zástupci dopravců, investorů, odborů či akademické sféry odsouhlasili harmonogram nasazování evropského zabezpečovače ETCS i na regionálních tratích kat. C (cca 4 500 km) v letech 2021 – 2039; ty lze v zásadě rozdělit do dvou skupin. První skupinu zastupují dopravně vytížené regionální tratě a tratě s vyššími rychlostmi, které budou vybaveny „plnohodnotnou“ traťovou částí ETCS (L1 nebo L2).

Druhou skupinu tvoří dopravně minimálně zatížené tratě, tratě s nižšími rychlostmi, příp. s malou perspektivou rozvoje, které budou vybaveny jednodušší variantou využití prvků ETCS (dle schválené Koncepce D3).

V úhrnu se jedná o investice ve výši 44 miliard Kč pro tyto 2 kategorie. Veškeré náklady pro všechny tratě jsou pak ve výši 90 miliard Kč.

tabulka

Po včerejším jednání je tedy známa kompletní mapa tratí v ČR, ze které je již patrný rok zavedení ETCS na každé z nich. Dále byl na dnešním jednání schválen harmonogram vybavování tratí komunikačním systémem GSM-R (2021 - 2040), který je nedílnou součástí technologického rozvoje naší železnice.

mapa

Další podrobnosti k jednotlivým krokům strategie dalšího zvyšování bezpečnosti české železnice naleznete ZDE, ZDE a ZDE.

Železniční síť v ČR lze rozdělit pro účely řešení otázky zabezpečení na následující skupiny tratí:
A: Celostátní tratě v síti TEN-T
B: Celostátní tratě mimo síť TEN-T
C: Regionální tratě provozované podle předpisu Správy železnic D1
D: Regionální tratě se zjednodušeným způsobem řízení dopravy provozované podle předpisu SŽ D3.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Správa železnic a DB Netz vybraly projektanta Krušnohorského tunelu

22:22 Správa železnic a DB Netz vybraly projektanta Krušnohorského tunelu

Správa železnic a DB Netz uzavřely smlouvu s dodavatelem na zajištění projektové přípravy přeshranič…