Již tedy víme, kdy a jak bude Správa železnic pracovat na instalaci dalších prvků na tuzemské koleje (evropský zabezpečovač ETCS aj.). Bezpečnostní komise tím splnila svůj cíl daný při letošním obnovení činnosti ministrem dopravy Karlem Havlíčkem.
Zástupci dopravců, investorů, odborů či akademické sféry odsouhlasili harmonogram nasazování evropského zabezpečovače ETCS i na regionálních tratích kat. C (cca 4 500 km) v letech 2021 – 2039; ty lze v zásadě rozdělit do dvou skupin. První skupinu zastupují dopravně vytížené regionální tratě a tratě s vyššími rychlostmi, které budou vybaveny „plnohodnotnou“ traťovou částí ETCS (L1 nebo L2).
Druhou skupinu tvoří dopravně minimálně zatížené tratě, tratě s nižšími rychlostmi, příp. s malou perspektivou rozvoje, které budou vybaveny jednodušší variantou využití prvků ETCS (dle schválené Koncepce D3).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva