Jde v podstatě o soubor mostů z roku 1901, z nichž část je tvořena horizontálními nýtovanými ocelovými konstrukcemi a část klenutým viaduktem z pískovcových bloků. Most je zároveň strategickým železničním koridorem i jednou z vizuálně nejpůsobivějších pražských památek.
Výběr zvoleného řešení se uskutečnil formou tzv. soutěžního dialogu, kdy někteří soutěžící byli Správou železnic osloveni přímo, další se mohli zúčastnit při splnění vstupních podmínek. Cílem bylo nalézt optimální řešení pro nezbytnou rekonstrukci mostu včetně doplnění třetí koleje a nové zastávky v oblasti Výtoně. V hodnotící komisi byli zastoupeni představitelé Správy železnic, Magistrátu hl. m. Prahy, renomovaní architekti a mostní inženýři. Komise také spolupracovala s dalšími odborníky – v této skupině byl rovněž i zástupce Národního památkového ústavu, územního odborného pracoviště v Praze.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
doprava , památka , rekonstrukce , železnice , TZ , NPÚ , správa železnic
autor: Tisková zpráva
To jako celou EK a vůbec celou EU řídí jeden člověk?
Vy tvrdíte, aspoň jsem si to zde přečetla, že podle vaší frakce by Ursula von der Leyen měla skončit, aby se Brusel vrátil nohama na zem a pracoval pro občany, ne proti nim. To její odvolání ovlivní celé fungování a politiku EU, které, souhlasím s vámi, je třeba změnit?
Další články z rubriky

22:03 MZV: Převzetí části pozůstalosti po Janu Masarykovi
Jan Lipavský převezme ve čtvrtek část pozůstalosti po československém ministru zahraničí Janu Masary…